×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیروزی ۴۰ میلیون یورویی ایران در یک پرونده بین‌المللی

رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه گاز در پاسخ به خبرگزاری مهر در رابطه با حضور در بازارهای بین‌المللی و صادرات خدمات فنی مهندسی اظهار داشت: ما با وجود آنکه قراردادهای بین‌المللی داشتیم و داریم برای حضور جدی تر در بازارهای بین‌المللی نیاز داریم که افق‌های جدید تری را فتح نمائیم. در حال حاضر ۹۰ درصد قراردادهای ما فارسی است و باید بپذیریم که زیرساخت‌های حرفه‌ای مدیریت پروژه در سطح بین‌الملل را نداریم.

وی افزود: در این ایام که ما آمدیم همه پروژه‌هایمان را ذیل یک ساختار مدیریت پروژه بین‌المللی بردیم تا project management information system داشته باشیم و آرام آرام بتوانیم با الفبای بین‌المللی آشنا شویم بعد به سراغ فرصت‌های خارج از کشور برویم. ما الان در فضای مطالعه هستیم که چه کشورهایی را انتخاب کنیم و برای این موضوع لیست فرصت‌های سرمایه گذاری برخی کشورها را هم حتی گرفتیم.

نوشادی با انتقاد از اینکه همواره نقدهای منفی بیشتر از نکات مثبت دیده می‌شود، گفت: امروز من می‌خواهم یک خبری را بدهم و باید رصد کنیم ببینیم این خبر چقدر در مقابل خبری مثل گم شدن دکل نفتی شرکت خصولتی و یا سایر اخبار منفی در رسانه‌ها موج ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تخصص‌های مالی و حقوقی متعددی برای بازارهای بین‌المللی لازم است، افزود: یک قراردادی ما با شرکت سفره گاز فرانسه داشتیم، در واقع قرارداد با شرکت ذخیره سازی گاز بود و بعد از انحلال این شرکت با شرکت مهندسی توسعه گاز منعقد شد، که به دلیل مسائل تحریم این شرکت ما را ترک کرد و رفت. این شرکت در دادگاه بین‌المللی پاریس ۲۶ میلیون یورو علیه ما claim (ادعا) کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه گاز ادامه داد: در این پرونده ما ادعای تقابل کردیم و گفتیم ما از اینها شاکی هستیم. نتیجه پیگیری در داوری پاریس که رأی اولیه آن ۱۲ بهمن آمد، نه تنها آن ۲۶ میلیون یورو برگشت، بلکه با تلاش تیم حقوقی ۱۳ میلیون یورو ما علیه این شرکت تأیید شد و در مجموع حدود ۴۰ میلیون یورو که نزدیک به رقم دکل گم شده است، رقم برگشته است.

وی با بیان اینکه وکیل این پرونده هم ایرانی بود و برخلاف وکلای بین‌المللی رقم ناچیزی برای این پرونده گرفت، افزود: ان‌شاءالله در روزهای آینده اخبار بیشتری را برای این موضوع خواهید شنید. یک و نیم میلیون یورو هم صورت وضعیت نزد ما داشتند که ما آن را بلاک کرده بودیم تا دعوای حقوقی مشخص شود. این یک و نیم میلیون یورویی که خود ما قبول داشتیم را دیوان داوری به آن‌ها داد. پس از آن طرف فرانسوی تقاضای فرجام خواهی کرد که آن تقاضا هم مورد قبول واقع نشد.

نوشادی در رابطه با چشم‌انداز بین‌المللی گفت: هفته اولی که ما به شرکت آمدیم گفتیم که شبکه داخلی گاز به بلوغ رسیده و به جز مصارف خاص مثل تعمیر یا ترمیم یا بهبود کارایی خط لوله جدید تعریف نمی‌کنیم. پس از آن تمامی شرکت‌های مرتبط با خط لوله از جمله فولاد و ورق و سایر را صدا کردیم و گفتیم که تا دو سال دیگر کاری برای شما نداریم و برای این بیکاری همه باید فکر کنیم. چشم انداز ما این است که به همراه سازندگان و پیمانکاران داخلی در خارج از کشور حضور داشته باشیم و این بیکاری که ناشی از کاهش پروژه‌های مادر توسعه شبکه‌های تحت الارضی ما به وجود خواهد آمد را بتوانیم در بازارهای بین‌المللی ایجاد کنیم. این یک اختیار نیست یک اجبار است میدانی است که باید وارد آن شویم.

خبر تکمیل می‌شود…

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.