×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پیشرفت ۸۰ درصدی نسخه‌نویسی الکترونیک در برخی شهرستان‌ها

 به گزارش تجارت گردان به نقل از وبدا، محمد مهدی ناصحی گفت: امروز(شنبه) جلسه ای با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و روسا، معاونین درمان و مسئولین آی تی دانشگاه های علوم پزشکی، برای بررسی مشکلات موانع و پیشرفت هایی که دانشگاه ها در حوزه استان تهران داشتند، در محل سازمان بیمه سلامت برگزار شد.

وی افزود: خوشبختانه کارهای خوبی با توجه به مشکلاتی که در دوران کرونا و تبعات ناشی از آن وجود داشت، در دانشگاه ها صورت گرفته و امیدواریم با انسجام بیشتر و راهکارهایی که در این جلسه ارائه شد، سریع تر به جمع بندی نهایی و نتیجه عملیاتی برسند.

ناصحی گفت: قرارگاهی از دانشگاه های علوم پزشکی حوزه تهران و «آی تی» دانشگاه و وزارتخانه تشکیل شد که روزانه با یکدیگر جلسه خواهند داشت، جلسه جمع بندی نیز برای روز چهارشنبه خواهد بود تا روند بررسی شود. پیشنهاداتی نیز مطرح شد. با توجه به اینکه در کلانشهرها نسخه نویسی با کندی مواجه است و پیشرفت خیلی خوبی نداشته، اما سایر شهرستان های استان ها پیشرفت بالای ۸۰ درصد است و تهران، اصفهان، مشهد و کرج از شهرهایی هستند که مشکلات نسخه نویسی داشتند و بخشی از آن مشکلات پذیرفتنی است.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: براین اساس برای آنها نسخه ای پیشنهاد شده و برای سایر استان هایی که پیشرفت خوبی داشتند تا ۹۰ درصد خواهد رسید و تصور می کنیم که بقیه آن را اگر اجازه ای از قانونگذار اخذ شود، آن ۱۰ درصد را برای پزشکان، موسسات و بیمارستان هایی که مشکل جدی دارند تا مدت حداکثر شش ماهه داشته باشیم تا تمام کدینگ ها، اصالت دارو و یکپارچگی سامانه ها انجام شود و مشکلات برای گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت به حداقل برسد و با این روش، نسخه نویسی بدون عارضه ای را در کل کشور اجرا کنیم.

ناصحی تصریح کرد: آمادگی بیمه سلامت و وزارت بهداشت و روند کاری که تاکنون انجام داده اند، قابل قبول بوده، اما حجم کار سنگین است و موانع زیرساختی و نرم افزاری در بسیاری از سازمان ها و اداراتی که باید این وظیفه را انجام دهند، مانند صدا و سیما، نیروهای مسلح، وزارت نفت، وجود دارد، این سازمان ها باید نسخه نویسی را انجام دهند اما تاکنون توفیقی در این زمینه نداشتند.

وی افزود: صحبت وزارت بهداشت این است که آن موسسات دچار مشکل نشوند، در غیر این صورت سازمان بیمه سلامت از جمله دستگاه هایی است که زیرمجموعه وزارت بهداشت بوده و پیشرفت مناسبی را در زمینه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور داشته است. امید است با پیشنهاد منطقی که انجام می شود، ضمن اجرای نسخه نویسی و رعایت قانون، حداقل هایی نیز وضع شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

به گزارش ایرنا، سازمان بیمه سلامت پیشتاز اجرای نسخه الکترونیک است و پروژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی از آن دست طرح هایی است که اگر به صورت کامل در کشور اجرایی شود، می تواند نتایج مهمی را برای حوزه سلامت در پی داشته باشد که مهم ترین آن شفافیت در عملکرد و منابع سلامت است؛ ضمن اینکه با اجرای این طرح مهم ملی از خطاهای رایج در نسخه نویسی جلوگیری می شود.

سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های بیمه گر پایه در راستای اجرای مصوبات قانونی مجلس در قانون بودجه و برنامه ششم توسعه، اجرای نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز کرد و در این مسیر خدمات بی نظیری را با توجه به شرایط روز جامعه و اعتبارات و منابعی که در دست داشت، به بیمه شدگان خود ارایه داد؛ هر چند در مقطعی به دلیل درگیری با موضوع کرونا و شروع دولت جدید، وقف های در مراکز دولتی که قسمت قابل توجهی از خدمات دهی را انجام می دهند، ایجاد شد؛ اما هیچگاه اختلال ایجاد نشده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.