×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیشکسوتان با عملکرد خود موجب زنده نگه داشتن حماسه دفاع مقدس شدند

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز یکشنبه به مناسبت اولین سالگرد شهادت آزاده جانباز پاسدار رشید اسلام «غلامرضا فولادی» افزود: در فرهنگ اسلامی ایثار و شهادت دو مولفه اساسی و حیاتی هستند که به برکت انقلاب اسلامی این دو مولفه در جامعه جاری شده و امروز همه داشته‌هایمان برگرفته از ایثار و شهادت در عرصه‌ها و مقاطع مختلف است.

وی اظهار داشت: سالگرد شهادت آزاده جانباز، پاسدار رشید اسلام و رزمنده شجاع دفاع مقدس فرصت بسیار مناسبی برای بازخوانی و تبیین رشادت‌ها و دلاوری‌های این عزیزان است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: شخصیت شهید حاج «غلامرضا فولادی» از چهار جهت برجسته است و باید به آنها به طور دقیق پرداخته شود چراکه این چهار ویژگی موجب شد تا شخصیت ایشان ماندگار شود.

سردار کریمی افزود: به وضوح می‌بینیم بسیاری از رفتارهای شایسته ایشان در حیات با برکتشان همچون ولایی بودن، انقلابی زیستن، نیکوکاری و ایستادگی وی بر روی ارزش ها علیرغم جراحت ناشی از جانبازی و آزادگی بسیار چشمگیر است.

وی اظهار داشت: شهید فولادی در ابتدا یک رزمنده مخلص و فداکار است که در دوران دفاع مقدس و عملیات های مهم همچون خیبر، بدر و کربلا نقش پررنگی ایفا کرده که نقش برجسته این شهید والامقام همچون برگ زرینی در عملکرد استان مرکزی می درخشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: مقام آزادگی شهید فولادی در کارنامه پرافتخار ایشان نیز بسیار قابل اهمیت است و ایشان علیرغم جراحات بسیار در دوران اسارت در اردوگاه تکریت عراق با مقاومتی که ازخود نشان دادند نمونه یک انسان برجسته شدند و می‌توان گفت ایشان از تربیت شدگان واقعی عاشورا هستند.

سردار کریمی افزود: همچنین مقام پاسداری ایشان از دیگر ویژگی‌های برجسته شهید فولادی است و ایشان علیرغم مجروحیت‌های شدید هیچ گاه از مجاهدت، کار و تلاش در راستای پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دفاع از ولایت کوتاهی نکرد و با حضور خود در برنامه‌های مختلف نقش موثری در این راستا ایفا کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کارنامه و حیات با برکت شهید فولادی به وضوح نشان می‌دهد که وی به خوبی مسیر حق را شناخته بود و در این راه ثابت قدم ماند و توانست در مقاطع مختلف سربلند و پیروز بیرون بیاید و امروز به الگویی کامل تبدیل شود.

سردار کریمی افزود: در یک سال گذشته علیرغم عدم برگزاری مراسم برای گرامیداشت یاد و خاطر این شهید عزیز رزمندگان، پیشکسوتان، بسیجیان، پاسداران و علاقمندان به شهدا دغدغه‌های بسیاری برای برگزاری مراسمی درخور مقام شهید داشتند که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام نشده است.

وی اظهار داشت: امروز باید بدانیم اقتدار، عزت و کرامتی که در جامعه داریم برگرفته از مجاهدت‌های شهید فولادی و همه شهدای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف است و همه با هر توانی که داریم باید یاد و خاطر آنها را گرامی بداریم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تکریم جانبازان، رزمندگان، آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس یک وظیفه و رسالت مهم است که همه باید به آن اهتمام و توجه داشته باشیم.

سردار کریمی افزود: امروز بزرگترین تکریم از شهدا و جانبازان ادامه راه و مسیر این عزیزان یعنی همان دفاع از ولایت، ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی است که باید برای همه ادامه دهندگان راه شهدا مهم باشد.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، ۱۴ هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.