×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیش‌بینی تولید ۱۸۰ هزار تن قارچ در سال جاری

به گزارش تجارت گردان ، «الهام فتاحی‌فر» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سال گذشته (۱۳۹۸ ) حدود ۱۷۰ هزارتن قارچ خوراکی دکمه ای در سطح ۸۶۰ هکتار در استان های مختلف کشور تولید شده است.

معاون مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها و گیاهان زینتی و قارچ‌های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی  با بیان اینکه قارچ خوراکی در ۳۰ استان کشور تولید می شود، اظهارداشت: براساس گزارش های موجود تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و قزوین عمده استان های تولید کننده قارچ خوراکی کشور هستند.

وی تصریح کرد: براساس آمارها سال ۱۳۹۸، حدود ۶ هزارتن قارچ خوراکی به ارزش ۸.۷ میلیون دلار به کشورهای هدف از جمله امارات، عراق، کویت، روسیه و کشورهای منطقه صادر شد.

فتاحی فر،  قیمت گذاری قارچ خوراکی ناشی از عرضه و تقاضا دانست و گفت: در حال حاضر بیشترین قارچ تولیدی کشور از نوع قارچ دکمه ای است که مصرف سرانه بیشتری نیز دارد. 

وی به عرضه قارچ های صدفی در بازار اشاره کرد و افزود: براساس آمار سال ۹۸، حدود ۳۰۰ تن قارچ صدفی در کشور تولید شد.

وی اظهارداشت: عرضه قارچ های خوراکی دکمه ای و صدفی به شکل بسته بندی و فله ای منعی برای خرید و فروش ندارد و مردم می توانند بدون هیچ گونه نگرانی این کالا را از فروشگاه های معتبر  و میادین میوه و تره بار خریداری کنند.

معاون مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها و گیاهان زینتی و قارچ‌های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی به شهروندان توصیه کرد: برای مصرف محصولات قارچ خوراکی بهتر است از محصولات بسته بندی دارای برچسب خریداری و مصرف کنند تا در صورت هر گونه مشکل کالا قابلیت ردیابی داشته باشد.

فتاحی‌فر از هموطنان خواست تا در فصول رویش قارچ‌های خودرو و وحشی در طبیعت، از برداشت و مصرف اینگونه قارچ ها در رویشگاه های طبیعی (جنگل ها، دشت ها و ارتفاعات) و خرید از دست فروشان و مکان های غیرمعتبر خودداری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.