×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن محصول شیلاتی در سال‌جاری

تجارت گردان | پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن محصول شیلاتی در سال‌جاری

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «نبی الله خون میرزایی» با بیان این که در سال ۱۳۹۸ صید دریایی در دریاهای جنوب و شمال حدود ۶۵۰ هزار تن و به همین میزان نیز تولید آبزی‌پروری در کشور بوده است افزود: امسال برای نخستین بار تولید آبزی پروری در کشور از صید دریایی پیشی خواهد گرفت و این روند در سال‌های آینده به دلیل سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری ادامه می‌یابد.

وی توسعه آبزی پروری را از اولویت‌های نخست سازمان شیلات عنوان کرد و اظهارداشت: ما باید فعالیت صید و صیادی دریایی را متناسب با ظرفیت منابع تنظیم و بیش از منابع موجود، از ذخایر آبزیان برداشت نکنیم.

رییس سازمان شیلات ایران بر لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر و توسعه منابع انسانی در بخش آبزی پروری تاکید کرد و گفت: توسعه صنعت آبزی پروری (میگو و ماهیان گرمابی و سردابی) یک ضرورت برای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش فشار بر منابع دریایی است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف آبزیان دریایی و پرورشی در سال های اخیر رو به افزایش بوده به طوری که در سال ۱۳۹۷ سرانه مصرف آبزیان ۱۲ کیلوگرم و در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳.۳ کیلوگرم بوده و امسال به ۱۴.۵ کیلوگرم خواهد رسید.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: البته در مناطق ساحلی کشور سرانه مصرف آبزیان بسیار بیشتر از متوسط سرانه کشوری است ولی امیدواریم با فرهنگ سازی، گرایش و سرانه مصرف آبزیان در کشور بیشتر شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.