×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
پیش‌بینی سود سه هزار و ۵۰۰ میلیاردی پالایشگاه لاوان

کریم ترابی اظهار داشت: پالایشگاه لاوان یک پالایشگاه ۵۵ هزار بشکه ای است که وقتی در سال ۱۳۹۳ به سازمان تأمین اجتماعی تحویل شد، دارای ۲هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان ضرر عملیاتی بود به این معنی که نه تنها سوآور نبود بلکه در همان سال ۹۳ این مقدار ضرر عملیاتی داشت که البته باید بدهی انباشته حدود ۵۰۰ میلیون دلاری را نیز به آن اضافه کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به فعالیت هایی که در این شرکت انجام شده بویژه اقدامات و فعالیت های این ۶ ماهه اخیر در قالب دولت سیزدهم، درسال ۱۳۹۹ این ۲هزار میلیادر تومان سوددهی به ثبت رسانده است و این در حالی است که بدهی های این شرکت به طور کامل پرداخت شده و در حال حاضر هیچگونه بدهی برای آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دفاتر مالی شرکت، پیش بینی سال آینده برای شرکت، سوددهی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی است، بیان داشت:  از زمان تشکیل و آغاز به کار دولت جدید با توجه به دیدی که در خصوص کمک به اقشار کم درآمد جامعه وجود دارد بر مبنای مسئولیت اجتماعی، شرکت پالایشگاهی لاوان فعالیت های عمده ای را در جزیره لاوان انجام داده و این در حالی است که این شرکت غیردولتی بوده و این قبیل فعالیت ها بر عهده دولت است ما بر اساس مسئولیت های اجتماعی اقدامات بسیار گسترده ای توسط این شرکت انجام شده است.

اقدامات مسئولیت اجتماعی و اشتغالزایی پالایشگاه لاوان

وی ادامه داد: ساخت منازل مردم محروم جزیره لاوان، بهشازی و مرمت گلزار شهدا، نصب نماد سردار دلها شهید قاسم سلیمانی، توزیع مستمر آب و برق به ساکنان جزیره به شکل رایگان، استقرار پزشک با هزینه پالایشگاه به شکل دائمی، تجهیز کامل درمانگاه جزیره لاوان، بهسازی و توسعه آسفالت قسمتی از دهکده لاوان، ساخت و نصب اسکله مسافربری شهید سلیمانی در جزیره برای استفاده ساکنان و هموطنان، توزیع بسته های لوازم التحریر بین دانش آموزان، برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، بازسازی و تجهیز مجتمع آموزشی، صیانت از بهداشت عمومی با جمع آوری و امحاء زباله ها و ساخت ۱۰ واحد مسکونی برای مستضعفان جزیره به طور کامل علاوه بر مرمت منازل جزیره همگی از اقدامات پالایشگاه در حوزه مسئولیت اجتماعی بشمار می روند. 

وی همچنین اضافه کرد: اشتغال پایدار برای ساکنان به شکلی که از ۳۹۰ نفری که دارای شغل نبودند تعداد ۳۴۰ نفر در ۵ ماه گذشته جذب پالایشگاه شده و مشغول به کار شدند.

ترابی در ادامه گفت: همچنین ارائه خدمات حمل و نقل رایگان به ساکنان جزیره، راه اندازی سیستم تهویه هواو بازسازی چمن ورزشگاه، اهدای تبلت به دانش آموزان نیازمند و اعزام برخش ساکنان به مشهد مقدس، کمک هزینه ساخت بیمارستان کودکان سرطانی بندرعباس به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان، کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد لاوان و نیز توزیع بسته های معیشتی به شکل مستمر بین نیازمندان را بخش دیگری از فعالیت های حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت پالاشگاه نفت لاوان دانست.

وی بیان کرد: در مدت استقرار دولت سیزدهم و با کمک زیرساخت هایی که از قبل در شرکت ایجاد شده است، برای اولین بار در کشور تعداد ۲هزار و ۲۰۰ ردیف کالا یعنی ۲۵ هزار قلم کالا در شرکت پالایشگاه نفت لاوان در صنعت نفت ایرانی سازی شد.

وی اضافه کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی وزرای نفت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پالایشگاه نفت لاوان و توانمندیهای این شرکت بازدید به عمل آوردند.

جلوگیری از خروج ۳۰ میلیون یورو ارز از کشور

مدیر بازرگانی و معاون مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت لاوان ادامه داد: از محل فروش این اقلام در سال جاری از خروج ۳۰ میلیون ارز از کشور جلوگیری شد و در حالی که برای شاخت این ۲۵ هزارقلم کالا با مهندسان ایرانی معادل ریالی چهار میلیارد یورو هزینه شده است و در واقع میزان ۲۶ میلیون یورو به نفع سهامداران پالایشگاه، بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی صرفه جویی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: از طرف دیگر چهارمیلیارد یورو هزینه شده به سبد معیشتی ۲هزار و ۷۰۰ نفر تولیدکننده این اقلام رفته است.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماه گذشته تعداد ۸۰۰ نفر از افرادی را که قرارداد مدت موقت داشتند با تبدیل وضعیت به نیروهایی با قرارداد مدت معین تبدیل شدند و دستمزد آنها از این به بعد با سیستم پرداخت حقوق نفت محاسبه و پرداخت می شود که اثرگذاری مثبتی بر معیشت آنها خواهد داشت.

ترابی همچنین گفت: براساس دستور العمل مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تعداد ۱۸۳ نفر از ایثارگران شرکت نیز به استخدام رسمی درآمده و احکام آنها صادر شده است.

برنامه کلان پروژه توسعه‌ای در پالایشگاه نفت لاوان

وی بیان داشت: با برنامه پروژه توسعه ای قصد داریم پالایشگاهی با ابعاد ۱۵۵ هزار بشکه ایجاد کنیم و این در حالی است در حال حاضر این پالایشگاه ظرفیت ۵۵ هزار بشکه دارد. ارزش سرمایه گذاری این پروژه هفت میلیارد دلار است که حمایت سازمان تامین اجتماعی را برای آن اخذ کرده ایم و اکنون در حال مذاکره با سرمایه گذاران هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: جزیره لاوان قابلیت سرمایه گذاری بسیاری در حوزه گردشگری دارد که در آنجا ساخت هتل، اقامتگاه بوم گردی و امکانات برای حمل و نقل و گردشگری در نظر گرفته و فراهم شود، برای کشور و مردم سود و بازدهی لازم را خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.