×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پیش‌بینی ۱۴۲ میلی‌متری بارش برای دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، بر اساس بررسی‌های مؤسسه تحقیقات آب، وضعیت بارش‌ها بیانگر آن است که برای هفته جاری، وقوع بارش‌ها برای مناطق محدوده رشته‌کوه‌های زاگرس، غرب، مناطق شمالی (به‌خصوص شمال غرب کشور) پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم، وقوع بارش‌ها در مناطق شمالی (به‌خصوص سواحل دریای خزر و شمال شرق)، مناطق محدوده رشته‌کوه‌های زاگرس و در برخی از مناطق مرکزی کشور مورد انتظار است.

میزان بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به ۲۰ اسفندماه با بیشینه ۱۰۷ میلی‌متر و متوسط بارش ۱۲ میلی‌متر است. بیشترین میزان بارش این هفته در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با بیشینه ۱۴۲ میلی‌متری رخ می‌دهد که متوسط محدوده آن نیز ۱۲ میلی‌متر خواهد بود.

وضعیت بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه ۸۴ میلی‌متری و متوسط بارش ۴ میلی‌متری است و در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان نیز بیشینه بارش به ۱۱۸ میلی‌متر و متوسط محدوده ۴ میلی‌متری است. درعین‌حال دو حوضه آبریز قره‌قوم و مرزی شرق در این هفته کمترین میزان بارش را دریافت خواهند کرد.

میزان بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز قره قوم با بیشینه ۳۳ میلی‌متری و متوسط محدوده ۵ میلی‌متری بوده و نیز در حوضه آبریز مرزی شرق بیشینه بارش ۱۰ میلی‌متر با متوسط محدوده ۲ میلی‌متری است. البته هیچ‌کدام از حوضه‌های آبریز درجه دو و سه کشور در این هفته بدون بارش نیستند.

در هفته منتهی به بیست و هفتم اسفندماه وضعیت حوضه‌های اصلی و درجه دو و سه کشور با این هفته متفاوت خواهد بود به‌گونه‌ای که حوضه آبریز اصلی قره قوم در هفته منتهی به ۲۷ اسفندماه بالاترین میزان بارش را شاهد خواهد بود و درعین‌حال سه حوضه آبریز درجه‌دو هیچ میزان بارش نخواهند داشت.

بر این اساس، بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز اصلی دریای خزر در هفته منتهی به ۲۷ اسفند با بیشینه ۷۲ میلی‌متری و متوسط محدوده ۱۲ میلی‌متری خواهد بود. میزان بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز در هفته منتهی به ۲۷ اسفندماه با بیشینه ۷۵ میلی‌متری و متوسط محدوده ۵ میلی‌متری است.

وضعیت بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه ۸۱ میلی‌متر و متوسط ۲ میلی‌متری و حوضه آبریز مرزی خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه ۶۹ میلی‌متر و متوسط ۲ میلی‌متری خواهد بود. حوضه آبریز قره قوم نیز در هفته منتهی به ۲۷ اسفندماه بالاترین میزان بارش را با بیشینه ۹۰ میلی‌متری و متوسط محدوده ۱۵ میلی‌متر در بین حوضه‌های ۶ گانه اصلی را خواهد داشت.

حوضه آبریز مرزی شرق با بیشینه ۳۲ میلی‌متری و متوسط محدوده ۲ میلی‌متر پایین‌ترین میزان بارش را خواهد داشت. در میان حوضه‌های آبریز درجه‌دو هم حوضه آبریز هامون، مشکیل، بندرعباس، سدیج و رودخانه‌های بلوچستان بدون بارش خواهند بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.