×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیش‌پرداخت ۲۰‌ درصدی قرارداد تخریب بقایای ساختمان متروپل آبادان به قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، محمد دلفی با اشاره به درخواست آسیب دیدگان حادثه فروریختن برج متروپل آبادان نسبت به ضرر و زیان های وارد شده اظهار داشت: بنا بر وظیفه ای که برعهده داریم طی پیگیری و تماس با دادستان و فرماندار آبادان خواهان رسیدگی به حل مشکلات و مطالبات این شهروندان شدیم.

وی افزود: دادستان آبادان نیز پیرو این درخواست توضیح داد از همان ابتدای بروز حادثه محلی جهت رسیدگی به شکایات تشکیل و کلیه درخواست های مردم و آسیب دیدگان را از طریق آن مرکز پیگیری می کنند.

دلفی با تأکید بر اینکه از دادستانی درخواست شده تا نتایج حاصل شده را به اطلاع عموم رسانده تا آنها نیز در جریان امور قرار گیرند، گفت: در همین راستا جلسه ای نیز روز گذشته با دوستان قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء(ص)  بعنوان پیمانکار طرح  داشتیم تا آخرین وضعیت اقدامات انجام شده، نحوه آواربرداری و مشکلات پیش روی کار را بررسی نماییم.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اظهار تأسف از اینکه هنوز بسیاری از همسایه های اطراف ساختمان متروپل در محل سکونت شان ساکن هستند، خاطرنشان کرد: از این بابت مکاتباتی را بعنوان نماینده مردم و پیگیر این موضوع با دادستانی و فرمانداری آبادان انجام داده ایم؛ چرا که به لحاظ اجرایی و حل و فصل، این موضوع به دادستانی مربوط می شود که حسب آن  قرار شد با کمک آنها و نیروی اجرایی شهرداری، اسکان همسایگان از طریق نماینده ساختمان انجام شود و مردم از منطقه خارج شوند.

محمد دلفی اذعان داشت: یکی از موضوعات مهم در حال حاضر بحث سینما آزادی است که متولیانش تمکین نکرده و حاضر به تخلیه نمی شوند و مدعی ملک هستند.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند یکی دیگر از مشکلات سر راه تخریب را وجود دو جعبه تقسیم(کافو) متعلق به مخابرات جلوی درب ورودی برج متروپل دانست و افزود: تا به این لحظه مخابرات نیز به دلایل فنی مربوط به خودشان همکاری نکرده و مدعی است امکان جابه جایی وجود ندارد، که اگر این همکاری هر چه سریع تر انجام شود کمک بزرگی است تا این تخریب زود تر اجرایی شود.

دلفی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: همکاران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) طبق اطلاعاتی که به ما داده اند از کلیه متخصصین تخریب در سطح کشور دعوت و جلساتی در تهران و منطقه برگزار کرده اند و به دنبال راه حلی هستند تا با کم ترین هزینه های جانبی بتوانند این کار را انجام دهند و به زودی این موضوع حل شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص شبهات مربوط به مسائل مالی حل نشده در این پروژه، اظهار داشت:  با توجه به اینکه  بودجه منطقه آزاد از سال قبل پیش بینی و تصویب شده و بابت این حادثه ردیف بودجه ای نداشت اما توانستیم از منابع دیگر موضوع مالی را تأمیین کرده و ۲۰ درصد قرارداد را به پیمانکار طرح پرداخت نماییم.

وی افزود: صراحتا نمونه حادثه متروپل در دنیا به این شکل وجود نداشته و اگر دور و اطراف ساختمان خالی بود قطعا در اسرع وقت و با روش انفجار تخریب انجام می گرفت اما حساسیت اصلی ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری است که پیرامون این سازه هستند  و امنیت آنها در کنار مرحله تخریب و سرعت در کار باید در نظرگرفته شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند خواستار ورود دادستان استان به موضوع به شکل جدی جهت سرعت بخشی کار شد و گفت: باید جهت تأمین مسکن با کمک نماینده مالک ساختمان برای ساکنین اطراف برج و جابه جایی جعبه های مخابرات هرچه سریع تر همکاری های لازم انجام شود که هفته آینده جهت هماهنگی بین‌بخشی برای تسریع در تخریب ساختمان متروپل توسط شورای تأمین بعنوان مهم ترین مرجع تصمیمات حاکمیتی، جلسه ای نیز برگزارخواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.