×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳
پیکرهای ۲ شهید پس از ۳۷ سال به مشهد انتقال یافتند

حجت الاسلام حسین معصومی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیکرهای پاک این شهدا توسط کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح کشف و از طریق پلاک هویت شناسایی شده‌اند.
وی ادامه داد: فردا (چهارشنبه) نیز پیکرهای مطهر ۲ شهید تازه تفحص شده دیگر به نام‌های “محمد رضا صنعتی قدیم” و “عبدالله افلاکی” وارد مشهد خواهند شد و روز یکشنبه ۱۶ خرداد ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، پیکر این چهار شهید در مراسم و اجتماع عزاداران “صادقیون” در حرم مطهر رضوی با حضور مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشییع خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: پیکر شهید “ابوالقاسم دشتبان” در حرم مطهر رضوی و پیکر شهید “غلامحسن قربانی” در روستای سعدآباد از توابع مشهد در جوار همرزمان شهیدشان به خاک سپرده می‌شوند و پیکر ۲ شهید دیگر نیز در بهشت رضا (ع) مشهد به خاک سپرده خواهند شد.
وی افزود: شهیدان دشتبان و قربانی به ترتیب متولد پنجم اردیبهشت ۱۳۴۴ و نهم خرداد ۱۳۴۵ می باشند و در ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ و سوم اسفند ۱۳۶۳، به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام معصومی ادامه داد: شهیدان صنعتی قدیم و افلاکی نیز به ترتیب متولد یکم آبان ۱۳۴۳ و ۲۷ شهریور ۱۳۴۸ بوده و در ۱۲ اسفند ۶۲ و ۲۵ خرداد ۶۳ در منطقه شرق دجله به شهادت رسیدند.
وی گفت: سند افتخار مردم مشهد هشت هزار و ۶۷۳ شهید، ۳۷ هزار و ۲۶۸ جانباز و یک هزار و ۹۳۷ آزاده است که در پاسداشت آرمان‌های انقلاب ایثار و فداکاری کرده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.