×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چرا سهمیه‌ ارز مسافرتی تغییر کرد؟

به گزارش تجارت گردان به نقل ازایبِنا طبق اطلاعیه منتشر شده در سامانه سنا، سهمیه ارز مسافرتی تغییراتی پیدا کرده و طبق آن، میزان فروش ارز مسافرتی توسط صرافی‌ها برای کشورهای با ویزا، ۲۰۰۰ یورو و برای کشورهای بدون ویزا معادل ۳۰۰ یورو شده است.

تجارت گردان | چرا سهمیه‌ ارز مسافرتی تغییر کرد؟

یک مسئول بانک مرکزی در گفت‌وگو با ایبِنا از اقدام جدید بانک مرکزی در راستای ساماندهی وضعیت فروش ارز مسافرتی خبر داد و گفت: بانک مرکزی امروز دستورالعمل جدیدی را در خصوص فروش ارزهای مسافرتی ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: پیش از این براساس دستورالعمل بانک مرکزی برای همه مسافران اعم از سفر هوایی و زمینی و … و با ویزا و بدون ویزا به طور یکسان ۲۲۰۰ یورو بود.

این کارشناس ارزی تصریح کرد: رصد و پایش بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های نظارتی و همچنین گزارش‌های مردمی دال بر ایجاد تخلفات و سواستفاده‌هایی در این زمینه بود. بنابراین با بررسی‌های انجام شده و همچنین جلسات متعددی که برگزار کردیم مقرر شد براساس تکلیف دولت، بانک مرکزی در سرفصل های مسافرتی تغییراتی اعمال کند.

وی گفت: براساس این تغییرات سرفصل‌های ارز مسافرتی به سه طبقه تقسیم شد که به سفرهای هوایی با ویزا ۲ هزار یورو، سفرهای هوایی بدون ویزا ۳۰۰ یورو و سفرهای زمینی، ریلی و دریایی ۳۰۰ یورو ارز مسافری تعلق می‌گیرد.

این مسئول تاکید کرد که این اقدام در راستای ساماندهی وضعیت فروش ارز مسافرتی بود و هیچگونه کمبودی در منابع ارزی کشور نداریم و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایبِنا، سرفصل‌های مصوب مصارف ارزی خدماتی جهت تامین و فروش اسکناس به شرح زیر است:

تجارت گردان | چرا سهمیه‌ ارز مسافرتی تغییر کرد؟

تجارت گردان | چرا سهمیه‌ ارز مسافرتی تغییر کرد؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.