×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش ایسنا، میرشاد ماجدی، رئیس کمیته جانان فدراسیون فوتبال درباره وضعیت تیم ملی جوانان و حضور این تیم در مسابقات جام ملت‌های آسیا و انتخابی جام جهانی گفت: دو سال است که برای تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان وقت گذاشتیم. از روزی که استعدادیابی انجام شد، برای تیم‌های پایه وقت گذاشتیم. این تیم (جوانان) به مرحله نهایی رسیده و تیم ملی جوانان از بین ۹۵۰۰ داوطلب که مورد استعدادیابی قرار گرفتند، به این مرحله رسیده است. خواهش می‌کنم به تیم ملی زیر ۲۰ سال انرژی مضاعف بدهید. در ۴ سال آینده ۶۰، ۷۰ درصد از بازیکنان تیم ملی جوانان در تیم ملی بزرگسالان خواهند بود و این را به شما قول می‌دهم.

تیم ملی جوانان و نوجوانان قدرت حضور در جام جهانی را دارند

وی ادامه داد: ما تلاش خودمان را کردیم اما باقی کار دست خداوند است. من این باور را دارم که تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان قدرت حضور در مسابقات جام جهانی را دارند.

رئیس کمیته جوانان و عضو هیات رئیسه درباره اردوهای تیم ملی های ملی پایه گفت: سعی کردیم اردوها و بازی‌های مختلف را در تهران و خارج از ایران برگزار کنیم. با تیم ملی المپیک بلاروس بازی کردیم و با عمان دیدار داشتیم و در سه روز آینده به اردن اعزام می‌شویم که در این کشور دیدار کنیم و احتمالا یک اردو در ترکیه خواهیم داشت و سه بازی دوستانه انجام می‌دهیم. از برگزارکنندگان این اردو از تیم‌های ملی یا درجه اول به این مسابقات دعوت کنند.

ماجدی با اشاره به شروع مسابقات جوانان از ۱۰ اسفند گفت: استرالیا، قطر و ویتنام رقبای ما هستند. امکانات خیلی خوبی را در اختیار تیم ملی جوانان گذاشتیم. نمی‌توانیم امکانات خودمان را با قطر، ژاپن و استرالیا مقایسه کنیم. مهمترین مساله‌ای که ما را از رقبا متمایز می‌کند، نیروی انسانی است. من یک مقاله‌ای را درباره یک کشور اروپایی می‌خواندم که نوشته بود اگر بتوانیم در ۱۰ سال، ۴ هزار بازیکن را شناسایی کنیم خوب است. ما فقط برای تیم ملی جوانان ۱۰ هزار بازیکن را شناسایی کردیم. همه کار انجام شده است. هر چه در توان فدراسیون فوتبال و کشور بوده برای این بازیکنان گذاشتیم.

رئیس کمیته جوانان درباره بازی‌های تیم ملی نوجوانان اظهار کرد: ما برنامه‌های این تیم را داریم. اولین سالی است که ارتباط لازم بین این دو تیم وجود دارد. ما زمانی باید بازی دوستانه بگذاریم که نزدیک مسابقات نهایی باشیم. مسابقات نوجوانان قرار بود در اردیبهشت ما برگزار شود که این بازی‌ها یک ماه دیگر عقب افتاد از ۱۵ خرداد تا ۲ تیر برگزار می‌شود.

او درباره جلسه او و مرفاوی با مهدی تاج گفت: تاج بهتر از من می‌داند که ما سرمایه گذاری کرده‌ایم و هیچ پولی از دست نمی‌رود. تاج در جلسه با داوران هم اشاره کرده که دو تیم جوانان و نوجوانان خوب داریم. امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد و کشورمان سربلند شود.

ماجدی درباره غیبت برخی از بازیکنان ملی‌پوش در تیم ملی جوانان گفت: من همین امروز با جواد نکونام صحبت کردم و او گفت حق با شماست و بازیکن خودم را می‌فرستم. باید قبول کنیم که باشگاه‌ها برای بازیکنان هزینه می‌کنند و به آن‌ها نیاز دارند. در نوجوانان و جوانان فیفادی نداریم و باید یک تعامل داشته باشیم. فکر می‌کنم الان بهترین زمان تعامل بین ما و باشگاه‌ها است.

او درباره گلایه مرفاوی از فجرسپاسی اظهار کرد: ما نباید گلایه کنیم ما فوتبالی هستیم. با این تعامل را باید به وجود بیاوریم. ما گلایه مرفاوی و عبدی را می‌شنویم و خودم هم به عنوان کسی که مشکلات را برطرف می‌کند، در این مساله تلاشم را می‌کنم.

چند دستگی برای حضور کی‌روش در تیم ملی صحت دارد؟

این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره فرآیند سرمربی تیم ملی بزرگسالان گفت: فرآیند انتخاب براساس پیشنهاد رئیس فدراسیون و تصویب هیات رئیسه است که تاکنون انجام نشده است. تاج باید پیشنهاد دهد. من بند اساسنامه را قرائت کردم. تاج باید پیشنهاد کند و اعضای هیات رئیسه هم تایید یا رد کند.

ماجدی درباره چند دستگی درباره انتخاب کی‌روش گفت: من چنین چیزی نشنیده‌ام.

او درباره اینکه مناف هاشمی، دبیرکل کمیته المپیک گفته کاشانی مدیر این تیم است و نظر کمیته جوانان چیست؟ گفت: تمام کسانی که در جایگاه رئیس و مربیان من هستند، می‌گویند باید تیم ملی به المپیک برود. واقعا تیم ملی المپیک ما مظلوم واقع می‌شود. تیم ملی المپیک ما بازیکنانی هستند که بهترین‌های تیم‌های خود در لیگ‌برتر هستند. در اختیار گذاشتن این بازیکنان برای تیم ملی المپیک سخت است. من هم تاکید دارم که این تیم باید هر چه زودتر تشکیل شود. کمیته جوانان شامل جوانان، نوجوانان و نونهالان است و اگر بخواهند تیم المپیک را هم می‌پذیریم.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.