×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کارگزاران زیارتی تسهیلات کرونایی دریافت می کنند

به گزارش تجارت گردان ، محمد آزاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بنا به دستور رئیس سازمان حج و زیارت و تایید نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت، مقرر شد با توجه به تعطیلی کامل سفرهای زیارتی و رکود فعالیت دفاتر خدمات زیارتی در دوران شیوع ویروس کرونا، از کارگزاران زیارتی حمایت شود.
وی ادامه داد: این اقدام با هدف بهره مندی دفاتر زیارتی از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا انجام شد، علاوه بر این، دفاتر زیارتی تا زمان عبور از بحران همه گیری ویروس کرونا مشمول تسهیلاتی از جمله کاهش متراژ مکان دفاتر زیارتی و همچنین تجمیع دو دفتر زیارتی در یک محل می شوند.
آزاد اظهار امیدواری کرد تا هرچه زودتر با نابودی ویروس کرونا شاهد زیارت مردم در عتبات و رونق فعالیت کارگزاران شویم.
مازاد هزینه حج زائران واریز می شود
معاون توسعه مدیریت منابع سازمان حج و زیارت همچنین گفت: با توجه به اینکه همه ساله هزینه سفر زائران بر اساس نرخ تمام شده و مصوبه کمیته نرخ گذاری از متقاضیان تشرف به حج دریافت می شود، مابه التفاوت آن نیز به حساب زائران واریز می شود.
آزاد اضافه کرد: اکنون که حسابرسی حج تمتع ۹۸ به پایان رسیده بنا به دستور رئیس سازمان حج و تایید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مقرر شد به تناسب گروه قیمتی کاروان ها مازاد دریافتی به حساب زائران که در سال ۹۸ به سرزمین وحی مشرف شدند، واریز شود بر این اساس به میزان حداقل ۱۲۰ تا ۱۶۰ تومان به حساب زائران در بانک ملی واریز خواهد شد.
وی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر کمک به خانواده افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده اند و در  این رابطه از خیران و مردم خواستند که وارد میدان شوند، از این رو سازمان حج و زیارت نیز وظیفه خود می داند که در این زمینه همکاری کند، بر این اساس ضمن عمل به فرمایشات رهبری، با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت، مشارکت خیران و خانواده بزرگ حج و زیارت اعم از پرسنل و کارگزاران، بین خانواده ها و افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده اند، غذا توزیع می شود.
آزاد ادامه داد: همچنین با رعایت دستورالعمل های ستادهای محلات مدیریت کرونا، اقدامات درمانی بهداشتی و اوژانسی نیز انجام شده و همان طور که گفته شد، روزانه غذای مناسب با حال بیماران کرونایی مطابق دستورالعمل غذایی پزشکان متخصص، پخت شده و به منازل بیماران توسط کارگزاران حج و زیارت توزیع می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.