×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کاهش قیمت بلیت متروی پایتخت

به گزارش تجارت گردان به نقل از  خبرگزاری تسنیم، در ادامه یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی دوفوریت کاهش نرخ بهای بلیت متروی تهران در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت.

چمران در ارتباط با طرح دوفوریتی اشاره‌شده بیان کرد: گرچه بسیار سخت است اما سعی کردیم قدمی از سوی مدیریت شهری برای کاهش قیمت بلیت مترو برداریم.

وی گفت: قیمت بلیت مترو از ۳۷۷۰ تومان به ۳۴۰۰ تومان و ۲۸۵۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.

رئیس شورای شهر ادامه داد: با توجه به اینکه تاکسی متعلق به بخش خصوصی است نمی‌توان چندان ورود کرد اما در مترو سعی کردیم قدمی برداریم و شورا و شهرداری باید بودجه‌ای را اختصاص دهند تا تفاوت قیمت را جبران کنند.

وی اضافه کرد: حتی در اتوبوس نیز با توجه به اینکه متعلق به بخش خصوصی است نمی‌توانیم به آنها فشار بیاوریم و البته این موضوع نیز به‌صرفه نیست.

به گزارش تسنیم، در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران با دوفوریت کاهش بهای قیمت بلیت از ۲۵ به ۱۵ درصد با ۱۹ رأی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار تسنیم، جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در حاشیه یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش نرخ بهای بلیت مترو در تهران گفت: پیشنهاد این بود تا بتوانیم نرخ کرایه مترو را که متولی آن شهرداری تهران است، کاهش دهیم تا هزینه آمدوشد شهروندان کاهش یابد.

وی ادامه داد: در مصوبه قبلی متوسط افزایش بهای بلیت مترو ۲۵ درصد بود اما با توجه به اینکه شعار سال مهار تورم است اقدام به کاهش ۱۰ درصد بهای بلیت مترو کردیم و نرخ نهایی افزایش بهای بلیت مترو به ۱۵ درصد رسید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا درباره بهای بلیت مترو، گفت: قیمت بلیت مدت‌دار از ۲ هزار و ۸۵۰ تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و بلیت مسیر تهران ـ کرج از ۳۷۷۰ تومان به ۳۴۰۰ تومان کاهش یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.