×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاهش قیمت گوشت قرمز ظرف ۴۸ ساعت، وعده‌ای که محقق نشد/ دامداران منتظر سازمان میادین هستند

به گزارش تجارت گردان ، ابتدای ماه جاری بود که عباس قبادی، دبیر کارگروه تنظیم بازار، پس از جلسه با فعالان زنجیره تولید و توزیع گوشت قرمز در کشور گفت: در ۴۸ ساعت آینده اتحادیه دامداران هر کیلو دام زنده سنگین را با قیمت ۴۴ هزار تومان به واحدهای بسته‌بندی تحویل دهد و آن‌ها متناسب با کیفیت دام، هر کیلو گوشت دام سنگین را ۸۰ تا ۸۸ هزار تومان از ۳ میدان میوه و تره بار آزادی، بعثت و پیروزی به قصاب‌ها عرضه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این روش دست دلال‌ها تا حد زیادی کوتاه خواهد شد، افزود: به این ترتیب هر کیلو گوشت دام سنگین حدود ۱۰۰ هزار تومان و دام سبک ۱۲۰ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وعده کاهش قیمت گوشت قرمز در ماه پایانی سال خبر خوبی برای مردم بود، اما به گفته دامداران و فعالان بازار گوشت قرمز این وعده تا امروز محقق نشده است.

سید احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی دامداران ایران، در گفت‌وگو با ایلنا در اینباره گفت: قرار بر این بود هر کیلوگرم دام زنده سنگین مستقیم از دامداران ۷۹ هزار و ۷۰۰ خریداری و با قیمت ۸۸ هزار تومان به غرفه‌داران در میادین تحویل داده شود.

وی ادامه داد: با تصمیمات اتخاذ شده در جلسه با دبیر کارگروه تنظیم بازار انتظار می‌رفت در مدت بسیار کوتاهی قیمت قطعی گوشت ۸ تا ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر شود.

به گفته مقدسی؛ پس از جلسه مذکور دامداران جلسه‌های دیگر با انجمن بسته بندی گوشت قرمز، سازمان میادین میوه و تره‌بار داشتند، اما تا امروز همکاری لازم برای این تصمیم صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد که ما همچنان منتظر سازمان میادین میوه‌ و تره بار هستیم که وارد عمل شده و بخشی از کار که به آن‌ها محول شده را انجام دهد.

مقدسی یادآور شد: در شرایطی که کشور در تولید گوشت قرمز به خوداتکایی رسیده است و سطح کیفی تولیدات بسیار بالا است برخی سعی دارند راه واردات را همچنان باز بگذارند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت صمت گوشت یخی وارداتی هر کیلوگرم ۱۲۰ هزار تومان برای کشور تمام می‌شود در حالی که با حمایت از دامداران و کوتاه کردن دست دلالان می‌توان گوشت گرم کیفی داخلی را با همین قیمت و حتی کمتر به دست مصرف کننده رساند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.