×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاهش ۷۰ درصدی تعداد شرکت‌های واردکننده نهاده‌های دامی در ۶ ماه

به گزارش روز سه شنبه اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران (آوندا)، «ابوالحسن خلیلی» پیش بینی کرد: با توجه به تداوم مشکلاتی که در مسیر واردات و تامین کالا  وجود دارد به طور مجدد از تعداد شرکت‌هایی که به عرصه واردات نهاده‌های دامی ورود پیدا کرده‌اند، کاسته شود.
رییس هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور با تاکید بر اینکه انتقال ارز مهمترین مشکل واردکنندگان است، تصریح کرد: واردکنندگان برای جابجایی ارزهای تخصیصی که شامل وون کره، ریال عمان، دینار عراق و روپیه پاکستان می شود معضلات بسیاری را متحمل می شوند.
وی اظهارداشت: به دلیل معضلاتی در مسیر انتقال ارز، از یکم فروردین تا ۲۱ شهریور ماه سالجاری واردات روغن خام ۵۶ درصد، کنجاله سویا ۶۰ درصد، جو ۲۳ درصد و دانه های روغنی ۳۵ درصد کاهش یافته است.
خلیلی پیشنهاد داد به منظور تسهیل فرآیند تامین و واردات کالا به کشور، یکسان سازی نرخ ارز صورت گیرد و تا زمانی که این امر محقق نشود همچنان در فرآیند واردات کالا با معضلات جدی روبرو خواهیم شد.
رییس هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: بخش خصوصی از اردیبهشت ماه نسبت به افزایش قیمت مرغ  هشدار داد کما اینکه اکنون فعالان بخش خصوصی نسبت به کمبود مرغ در یک ماه آینده هشدار می‌دهند.
وی افزو: برای برون رفت از این شرایط اقتصادی لازم است فرایند تصمیم گیری تا اجرا در تخصیص نرخ ارز و واردات اصلاح شود.
به گزارش ایرنا، از اواسط شهریورماه جاری با تخصیص نرخ ارز مورد نیاز  فرایند ترخیص یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی(ره)، بندرعباس و چابهار توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور انجام شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.