×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کرونا جان ۱۰۹ نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( دهم شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۷۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۵ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۲۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۲۳ هزار و ۲۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۲۳۱ هزار و ۱۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه ۲۷ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح وضعیت اپیدمی کرونا در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان اسفند ۹۸ شاهد خیز خفیف و فروردین ۹۹ شاهد خیز متوسط اپیدمی کرونا بود اما از اردیبهشت امسال همسو با سایر استانها در استان چهارمحال و بختیاری نیز شاهد روند صعودی موارد ابتلا و بستری کرونا بودیم که نگران کننده است به طوری که اکنون روند افزایش این اپیدمی در این استان به اوج خود و بیشترین میزان از زمان شروع اپیدمی کرونا رسیده است.

وی افزود: شهرهای بروجن، سامان، شهرکرد، کوهرنگ و لردگان در استان چهارمحال و بختیاری هم اکنون در وضعیت قرمز و شهر فارسان در وضعیت هشدار است.

لاری گفت: میزان استفاده از ماسک در بین کارمندان ادارات دولتی این استان ۹۳ درصد، در بین شاغلان مراکز صنعتی ۷۸ درصد، در  بین مردم در اماکن عمومی ۷۵ درصد و در وسایل نقلیه درون و برون شهری ۷۰ درصد است. بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری در رستورانها و کمترین میزان در پاساژهاست.

وی افزود: امیدواریم مردم این استان نیز همراه و همسو با همه مردم کشور با رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک در بیرون از خانه، رعایت فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا دو متری و شست و شوی مداوم دستها به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین از همه عاشقان و ارادتمندان حضرت اباعبدالله (ع) می خواهیم با دقت نظر در رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا همکاری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.