×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کل درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات گازی وصول شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی درباره چگونگی استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در وزارت نفت اظهار کرد: وزارت نفت برای استفاده از این ظرفیت در حوزه کاری خود و در بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزایش تولید به‌ویژه در عرصه‌های کم‌بازده، زنجیره صنایع تکمیلی پتروشیمی، جمع‌آوری گازهای مشعل و از همه مهمتر ادوات مورد نیاز صنعت نفت که وارداتی است، فراخوان داده است.

استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها برای افزایش بهره‌وری در صنعت نفت

ویزر نفت ادامه داد: ۱۵۰ شرکت از میان همه شرکت‌های دانش‌بنیان مشخص شدند و دوستان مراحل نهایی بررسی را طی می‌کنند که این شرکت‌ها به استان‌ها معرفی و از تسهیلات وام‌های کم‌بهره و تسهیل چتر وزارت نفت برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: از توان این شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های اشاره شده و برای افزایش بهره‌وری در حوزه صنعت نفت، کاهش هزینه‌ها و اشتغال‌آفرینی استفاده می‌شود.

اوجی در بخش دیگری با ارائه توضیحی به اظهارات خود مبنی بر اختصاص ۸۰ میلیارد دلار یارانه و گزارش سازمان جهانی انرژی از اختصاص ۲۵ میلیارد دلار یارانه در ایران، گفت: این قیاس با توجه به میزان اتلاف انرژی در کشور انجام شد.

وی ادامه داد: نرخ هر متر مکعب گازی که به مردم ارائه می‌شود، زیر یک سنت است در حالی‌که در بازارهای جهانی تا ۴۰۰ سنت هم خرید و فروش می‌شود. به همین دلیل اگر این را با قیمت‌های جهانی ارزش‌گذاری کنیم، می‌بینیم که عمده محصولات ما خارج از الگوی مصرف در کشور، مصرف می‌شود.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا جمهوری اسلامی درآمد ارزی حاصل از سوخت‌های صادراتی را با توجه به تحریم‌ها در اختیار می‌گیرد یا خیر، اظهار کرد: هر چه نفت و میعانات محصولات پتروشیمی که فروختیم همه را زمان سر رسید وصول کردیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.