×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
گزارش وضعیت بازار سرمایه در فروردین ۱۴۰۲

به گزارش تجارت گردان به نقل از بازار سرمایه ایران (سنا)، گروه آمار و تحلیل ریسک ِمرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس گزارش ماهانه (فروردین ۱۴۰۲) وضعیت بازار سرمایه را منتشر کرد.

بر این اساس، ارزش بازار بورس تهران، فرابورس، کالا و انرژی از ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲، از حدود ۹.۸ هزار همت به بیش از ۱۱.۵ هزار همت رسیده است.

گزارش وضعیت بازار سرمایه در فرودین ۱۴۰۲

از فروردین ۱۴۰۱ تا یک سال بعد یعنی پایان فروردین ۱۴۰۲، تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری از ۲۹۲ صندوق به ۳۴۷ صندوق رسیده است. بنابراین ۵۵ صندوق به جمع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در یک سال گذشته اضافه شده است.

گزارش وضعیت بازار سرمایه در فرودین ۱۴۰۲

تعداد سرمایه‌گذارهای خارجی بورس تهران و فرابورس ایران نیز از ۴۳۷۴ سرمایه‌گذار در اسفند ۱۴۰۱ به ۴۴۰۴ سرمایه‌گذار در پایان فروردین ۱۴۰۲ رسیده است. در یک ماه گذشته مجموعا ۳۰ سرمایه‌گذار به بازار سرمایه ایران اضافه شده است که ۲۳ نفر از آنان حقیقی بوده‌اند. ارزش سبد سرمایه‌گذاران خارجی نیز در این مدت از ۶.۸ همت به ۷.۴ همت رسیده است.

همچنین ارزش سبد سرمایه‌گذاران خارجی در یک سال گذشته از حدود ۴ همت در فروردین ۱۴۰۱ به بیش از ۷.۴ همت در فروردین ۱۴۰۲ رسیده است.

گزارش وضعیت بازار سرمایه در فرودین ۱۴۰۲

مقایسه شاخص کل با شاخص‌های MSCI (شاخص ۲۳ کشور در حال توسعه [لیست کشورها]) و شاخص کشورهای در حال توسعه و شریعت COMCEC [لیست کشورها] به شرح زیر است:

گزارش وضعیت بازار سرمایه در فرودین ۱۴۰۲

فایل کامل گزارش وضعیت بازار سرمایه در فروردین ۱۴۰۲ را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.