×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گشایش خط اعتباری ۶٫۵ میلیارد روبلی روسیه برای ایران با همکاری بانک ملی ایران

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در سفر رئیس کل بانک مرکزی و مدیرعامل بانک ملی ایران به روسیه که به منظور افزایش همکاری‌های پولی و بانکی، توسعه همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری مشترک و همچنین تقویت مناسبات در چارچوب توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا صورت گرفته، مدیران بانکی ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران، گشایش خط اعتباری ۶٫۵ میلیارد روبلی میان ایران و روسیه را مورد تاکید قرار دادند.

در این جلسه دکتر محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی هم با تاکید بر سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های ایران و روسیه، گسترش ظرفیت‌های اقتصادی طرفین را خواستار شد.

ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران نیز با تاکید بر آمادگی این بانک برای توسعه همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری مشترک با روسیه با توجه به ظرفیت شرکت‌های زیر مجموعه خود در حوزه های دارویی، غذایی و پتروشیمی گفت: با وجود تجارت ۲۰۰ میلیارد دلاری ایران و ظرفیت‌های بالای اقتصاد کشورمان، گسترش روابط بانکی بین‌المللی در جهت توسعه این بخش اقدام بسیار مهمی به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است، توسعه روابط پولی و بانکی بین ایران و روسیه با تاکید روسای جمهور دو کشور صورت گرفته و این گشایش اعتباری اولین گام مهم در راستای توسعه همکاری ایران و روسیه بعد از امضای توافق‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا خواهد بود.

همچنین خط اعتباری ۶.۵ میلیارد روبلی، پیرو توافقات و قراردادهای منعقد شده کارگزاری میان دو بانک به صورت حداقلی و به عنوان شروع عملیات بانکی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.