×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گوشی‌های Galaxy S24 چگونه اهداف زیست محیطی سامسونگ را ارتقا دادند؟

تعادل بین نوآوری و محیط زیست

سامسونگ، در مسیر بازتعریف شیوه طراحی و بسته‌بندی محصولات فناوری Galaxy است تا با استفاده کمتر از منابع طبیعی سیاره زمین، به دستاوردهای بیشتری برسد. بر همین اساس در طول یک دهه گذشته، تلاش‌های فراوانی برای نوآوری در تولید قطعات ساخته شده از مواد بازیافتی با عملکرد بالا داشته است.

در سال ۲۰۲۲، سامسونگ با استفاده از تورهای ماهیگیری رها شده بازیافتی (که از آنها با عنوان «تورهای ارواح» یا « تورهای سرگردان» نیز یاد می‌شود) در سری Galaxy S22 خود، گام مهمی در راستای حفاظت از محیط زیست برداشت. سامسونگ همچنین قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی، تنها از طریق سری Galaxy S24 خود، به بازیابی انواع مختلف مواد اولیه بازیافتی کمک کند. در حال حاضر، این مواد بازیافتی در تمامی محصولات موبایل سامسونگ، از قبیل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، کامپیوترهای شخصی و گجت‌های پوشیدنی به کار گرفته می‌شوند. علاوه بر آن، این شرکت در سال‌های اخیر استفاده از مواد بازیافتی را به طیف گسترده‌تری از مواد اولیه، از انواع مختلف پلاستیک گرفته تا فلزات و شیشه، گسترش داده است.

سری تحول‌آفرین Galaxy S24

سری Galaxy S24، حرکتی انقلابی در مسیر حفظ محیط زیست محسوب می‌شود و سامسونگ برای اولین بار در تاریخ دستگاه‌های گلکسی، از کبالت، عناصر خاکی کمیاب و فولاد بازیافتی در ساخت قطعات کلیدی هر دستگاه این سری استفاده کرده است. برای نمونه، باتری Galaxy S24 Ultra حاوی حداقل ۵۰ درصد کبالت بازیافتی،  100درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافتی و حداقل ۴۰ درصد فولاد بازیافتی در قسمت بلندگوها است.

از آنجایی که شرکت سامسونگ سابقه‌ای طولانی در مقابله با چالش فراگیر زباله‌های پلاستیکی از طریق نوآوری در مواد بازیافتی دارد، پلاستیک‌های بازیافتی، نقش مهمی در تولید سری Galaxy S24 ایفا می‌کنند. بدین صورت که در تولید محصولات این سری، از پلاستیک‌های بازیافتی به دست آمده از تورهای ماهیگیری رهاشده در اقیانوس، بشکه‌های آب و بطری‌های PET استفاده می‌شود تا کمکی در جهت حفظ بیشتر سلامت محیط زیست باشد.

از اقیانوس تا دستان شما

دستیابی به مواد پلاستیکی بازیافتی به دست آمده از زباله‌های منتهی به اقیانوس که در محصولات سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، با مشارکت سازمان‌های جهانی که تورهای ماهیگیری رهاشده در نزدیکی اقیانوس‌ها را جمع‌آوری می‌کردند، ممکن شده است. در این همکاری، تورهای جمع‌آوری شده، تفکیک، پاکسازی و سپس خارج می‌شوند تا به گرانول‌های پلی‌آمید بازیافتی با کارایی بالا تبدیل شوند.

در مورد مشابه، مواد پلی‌کربنات و PET بازیافتی نیز از بشکه‌های آب و بطری‌های PET دور ریخته‌شده به دست می‌آیند. این مواد طی فرآیندی آسیاب، فیلتر و ذوب می‌شوند و با سایر افزودنی‌ها ترکیب می‌گردند تا مواد اولیه جدیدی به وجود بیاورند. این فرآیندها کمک می‌کنند تا منابع شکننده، به مواد بهینه‌شده با عملکرد بالا تبدیل شوند و با طراحی پیشرفته و استانداردهای با کیفیت سامسونگ سازگار باشند.

در همین راستا، سامسونگ با همکاری سازمان‌های دیگر، مواد پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) دور ریخته شده تولیدی‌های کفش را بازیافت کرده است. این اقدام، نقطه اوج تلاش‌های مداوم این شرکت در همکاری با شرکای خود برای تبدیل ضایعات پلاستیکی شکننده به مواد با کارایی بالا در دستگاه‌های گلکسی است. یکی از اهداف مهم سامسونگ تا پایان سال ۲۰۲۴، کمک به بازیابی نزدیک به ۱۰۰ تن پلاستیک بازیافتی معادل  10میلیون بطری خالی PET است.

قطره قطره جمع گردد!

در زمینه فلزات بازیافتی، سری Galaxy S24 محصولاتی هستند که در ساخت آنها از آلومینیوم بازیافتی استفاده شده است. این ماده مقاوم، از ضایعات فلزی تولید شده در فرآیند ساخت به دست می‌آید. ضایعات آلومینیوم پس از جمع‌آوری، مجددا ذوب، تصفیه و بازیافت می‌شوند تا در تولید قطعات مورد استفاده در فرآیند توسعه محصول سامسونگ به کار گرفته شوند. انتظار می‌رود تا انتهای سال ۲۰۲۴، حدود ۱۱۰ تن آلومینیوم بازیافتی معادل ۹ میلیون قوطی نوشابه وارد چرخه تولید سامسونگ شود.

علاوه بر این، محصولات سری Galaxy S24 در جعبه‌هایی با بسته‌بندی ساخته‌شده از کاغذ ۱۰۰ درصد بازیافتی عرضه می‌شوند. سامسونگ امیدوار است تا پایان ۲۰۲۴، نزدیک به ۲۷۶۰ تن کاغذ بازیافتی معادل ۵۵۲ میلیون قطعه کاغذ A4 را با کمک سری Galaxy S24 خود به کاغذ بازیافتی تبدیل کند. حجم این کاغذهای بازیافتی به میزانی است که اگر روی هم قرار بگیرند، ارتفاعی معادل ۷۱ برج خلیفه به عنوان بلندترین ساختمان جهان خواهند داشت.

از کوچک‌ترین اجزا گرفته تا جدیدترین و برجسته‌ترین ویژگی‌ها، تولید و عرضه سری Galaxy S24 نقطه عطفی در سفر پایداری سامسونگ به شمار می‌رود و مهر تاییدی بر تعهد این شرکت به گسترش نوآوری‌های خود در سال‌های آینده است. ادامه این مسیر، کمک می‌کند تا بیش از پیش به سمت طرح‌های چرخه‌ای و بازیافتی پیش رفته و شاهد فناوری‌هایی باشیم که حامی آینده‌ای پایدارتر هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تلاش‌ها و اقدامات شرکت سامسونگ در حوزه پایداری و حفاظت از محیط زیست، می‌توانید از «وب‌سایت پایداری» این شرکت به آدرس https://www.samsung.com/global/sustainability دیدن کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.