×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گوهر وجودی آزادگان در دوران اسارت شکوفا شد

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا ،سعید اوحدی درآیین بزرگداشت سید آزادگان حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد عصر سه‌شنبه در سالن عرفان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) و عروج سید آزادگان ؛ اظهار کرد: خداوند را سپاسگزاریم که قانونمندی نظام خلقت را به‌گونه‌ای رقم زد که در ایام خردادماه که نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان اسلام و در خاطر مردم ایران همیشه ماندگار است؛ به برکت شهدای مقاومت و شهدای ۴۲ سال انقلاب اسلامی، پیروزی بزرگ و با عزت مردم مقاوم غزه و فلسطین در جنگ یازده روزه با رژیم غاصب صهیونیستی را شاهد بودیم؛ اتفاقی که تا به امروز نظیر نداشته و تحقق بخشی از آرمان‌های حضرت امام (ره) است.

گوهر وجودی آزادگان در دوران اسارت شکوفا شد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرمایشات حضرت امام (ره) درباره خطر رژیم اسرائیل غاصب برای دنیا اسلام در سال ۴۲، تصریح کرد: امروز در مقاومت مردم سربلند فلسطین و محور مقاومت شاهد بودیم که فرزندان امام عظمت و افتخار آفریدند و در غزه که مساحتی در حدود ۳۶۰ کیلومتر مربع و جمعیتی کمتر از دو میلیون نفر طی ۱۱ روز چنان سیلی محکمی به صهیونیست‌ها زدند که قطعاً دیگر جرئت حمله به سرزمین‌های اسلامی نخواهد داشت و ان‌شاءالله به زودی آرمان و هدف مقام معظم رهبری هم تحقق خواهد یافت و به امامت امام مسلمین در قدس نماز اقامه خواهد شد.

معاون رییس‌جمهور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اسرا و آزادگان سرافراز، عنوان کرد: ایشان در جایی آزادگان را ذخایر عظیم این انقلاب خواندند. همچنین در دیداری که با آزادگان داشتند، تعبیر و قرائت دیگری برای اسرا و آزادگان به کار بردند و فرمودند «آزادگان به مثابه الماس‌های درخشانی هستند که جامعه خود را از پرتوهای نورشان روشن می‌کنند.»

وی افزود: این فرمایش مقام معظم رهبری از برخاسته از بینش ایشان نسبت به آزادگان است؛ زیرا اگر توجه داشته باشید الماس مقاوم‌ترین عنصر در عالم خلقت است که شدیدترین فشارها را در اعماق زمین تحمل می‌کند. آزادگان ما هم در سخت‌ترین شرایط اسارت تاب آوردند و سرافراز به میهن بازگشتند. درواقع گوهر وجودی که خداوند در وجود این عزیزان قرار داده بود، در دنیای اسارت شکوفا شد.

اوحدی در ادامه ضمن تعریف بعضی خاطرات خود با حجت‌الاسلام ابوترابی در زمان اسارت و پس آن، عنوان کرد: ایشان می‌گفت اسارت قطعه‌ای از بهشت روی زمین بود و باید برای آن بهشتی که ما از آن بیرون رانده شده‌ایم دعا کنیم. حقیقتاً هم دوران اسارت نه بی‌اخلاقی نه بی‌احترامی‌هایی که بعضاً در جامعه امروز می‌بینیم، وجود نداشت.

وی در پایان انتخابات ۲۸ خردادماه را یکی از انتخابات سرنوشت‌ساز کشور خواند و افزود: امیدواریم امسال با مشارکت حداکثری شاهد یک انتخابات در خور و شأن ملت اسلامی‌مان باشیم.

خانواده‌های صبور و خستگی‌ناپذیر آزادگان ذخایر گرانبهای تربیت یافته در دوران سخت دفاع مقدس

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران و برادر سید آزادگان حجت الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبر ابوترابی‌فرد نیز در این همایش ضمن گرامیداشت یاد حضرت امام (ره) و شهدا به ویژه شهدای قیام ۱۵ خرداد ۴۲، گفت: خانواده‌های صبور و خستگی‌ناپذیر آزادگان ذخایر گرانبهای تربیت یافته در دوران سخت دفاع مقدس و اردوگاه‌های تاریک و پرشکنجه اسارت، بازوان توانای امام بزرگوار و رهبر عظیم جمهوری اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ۱۰ سال اسارت آزادگان عزیز را تفسیر روشنی از آیه مبارکه «ان‌الذین قالو ربناالله ثم استقاموا» خواند و افزود: آزادگان خدای متعال را به‌عنوان مربی خود انتخاب کردند و در دوران دفاع مقدس و اسارت به راستی مبدل به مربای خدای متعال شدند.

وی ضمن تعریف خاطره‌ای از دوران اسارت سید آزادگان عنوان کرد: اسارت رزمندگان ما را تربیت دینی کرد. این عزیزان نماد بندگی، صبر، ایثار، استقامت، عقلانیت و گذشت هستند بنده از صمیم جان احساس می‌کردم اخوی بزرگوار در محضر آزادگان احساس کوچکی می‌کرد، آنان را بسیار بزرگ می‌دید و احترام و تکریم آزادگان را لازم می‌دانست.

امام‌جمعه موقت تهران به نقل از سید آزادگان، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبر ابوترابی‌فرد گفت: آزادگان سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل می‌کردند، اما لب آن‌ها به بی‌احترامی نسبت به حضرت امام (ره) باز نمی‌شد. درواقع آزادگان ما اسارت را خسته کردند و دشمنان را از پای درآوردند.

وی افزود: اخوی بزرگوار اسارت را قطعه‌ای از بهشت می‌دانست. در حقیقت اسارت بهشت بندگی، ایثار و استقامت و خدمت به یکدیگر بود. بنده بر این باورم اگر امروز خدای متعال از اخوی سؤال بفرمایند حاجتی دارند، عرض می‌کند «آیا می‌شود بار دیگر به دنیا باز کردم و در خدمت آزادگان عزیز بار دیگر آن اسارت را تجربه کنم؟!»

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در پایان ضمن تشکر از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برگزاری این مراسم، خطاب به آزادگان گفت: خوش به حال شما که این نعمت بزرگ نصیب شما شده است. امیدواریم این نعمت ذخیره دنیا و آخرت باشد و خداوند برکات آن را در سایه استقامت و بر ملت ایران نازل کند.

در پایان این مراسم ضمن اهدای تابلوی یادگاری از طرف رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده حاج‌آقا ابوترابی‌فرد؛ از «علی‌اکبر لشکری»، فرزند سیدالاسرا امیر سرلشکر خلبان شهید «حسین لشکری»، خانم «مریم شیری» همسر جانباز ۳۵ درصد آزاده مرحوم «محمد شادمان»، خانم «توران کیانی» همسر جانباز آزاده شهید «سیروس اسکندری» و خانم «ستاره کری‌ زاده»، همسر جانباز آزاده مرحوم «احمد سیفی» تقدیر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.