×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
یکپارچگی سیستم درمانی با حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی

زهرا شیخی، درباره اجرای طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های درمانی از سوی سازمان تامین اجتماعی اظهارکرد: اجرایی کردن این طرح تصمیم کارآمدی است و می تواند ارزش افزوده و فواید مهم و موثری در تسهیل روند درمانی در طولانی مدت به ارمغان آورد هر چند ممکن است در ظاهر امر، در ابتدا برای مردم نگران کننده به نظر برسد.

وی افزود: مهمترین ویژگی طرح حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی، شفاف سازی در نحوه ارائه خدمات به بیمه شدگان بوده که می‌تواند زمینه ساز ایجاد پرونده‌های الکترونیک سلامت باشد. از سوی دیگر نسخه‌های الکترونیک از دستاوردهای این طرح است و تمام این موارد قطعا منجر به یکپارچگی سیستم درمانی و تحولی اساسی در ارائه خدمات درمانی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین درباره برخی مخالفت‌ها و مقاومت‌های صورت گرفته در برابر طرح حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی از سوی تعدادی از مراکز درمانی و داروخانه‌های تحت قرارداد، گفت: ممکن است در آغاز هر کار جدیدی که منجر به تغییرات اساسی خواهد شد مقاومت هایی به وجود بیاید که طبیعی است اما با سرعت بخشیدن به رفع موانع و کمک به تسهیل اجرای طرح، نگرانی‌ها قابل رفع است.

شیخی اعلام کرد: اجرای طرح حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی و الکترونیکی شدن نسخه‌ها، تقریبا در ماه‌های اول شروع مجلس شورای اسلامی در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح و از طرف نمایندگان مورد استقبال واقع شد چرا که بازوی نظارتی مجلس با اجرایی شدن این طرح در رصد نحوه مدیریت ارائه خدمات درمانی به مردم دقیق‌تر خواهد شد. بنابراین مقرر شد زیر ساخت‌های طرح حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی فراهم شود و پس از آن این طرح به مراحل اجرایی برسد که بر همین اساس از اول اسفند امسال با تصمیم سازمان تامین اجتماعی این طرح عملیاتی شد.

منبع: آتیه آنلاین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.