×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
یکی از اولویت‌های مجلس متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است

روز گذشته کمیسیون تلفیق مجلس پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین‌اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰ را به تصویب رسانید و هفته آینده این مبلغ در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰ به  تصویب رسیده است، گفت: در جلسه اخیر اعضای کمیسیون با جمع آوری امضا، موافقت خود را با این افزایش اعلام کرده‌اند و مصوب شد مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی به عنوان رد دیون دولت به این سازمان برگردانده شود، اما تکلیف نهایی این تصمیم روز شنبه در مجلس مشخص خواهد شد.

علی اصغر باقرزاده با بیان اینکه نظرات مختلف ممکن است موجب تغییر این رای شود، افزود: یکی از اولویت‌های مجلس متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است و حتما باید به این قشر توجه ویژه‌ای کرد.

نمایند مردم بابلسر و فریدون‌کنار افزود: معتقد هستیم حتما باید متناسب‌سازی صورت گیرد. لشکری‌ها و کشوری‌ها افزایش زیادی نسبت به بازنشستگان تامین‌اجتماعی داشته‌اند؛ از سویی دیگر بازنشستگان تامین متناسب با کشوری‌ها افزایشی نداشته‌اند. تورم برای همه مردم کشور است. هر چند برای هر دو این‌گونه افزایش مبلغ‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌ها کافی نیست اما عدد بازنشستگان تامین بسیار پایین‌تر از کشوری‌ها است و این موضوع موجب دلخوری و اعتراض آن‌ها شده است.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: بازنشستگان تامین قشر مظلومی هستند و این اختلاف افزایش مبالغ باعث ایجاد تبعیض‌هایی شده است.

باقرزاده بیان داشت: تمام تلاش نمایندگان بر این است نظام پرداخت حقوقی اصلاح شود. هر چند این مبالغ پاسخگوی این حجم از تورم و گرانی نیست اما باز هم دلگرمی اندکی برای بازنشستگان است.

وی تاکید کرد: امیدواریم در هفته آینده نتیجه نهایی هر چیزی که باشد، به قشر بازنشسته کمک کند.

منبع: آتبه آنلاین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.