×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۰ هزار شغل به واسطه فعالیت ۶ هزار باجه پست‌بانک

به گزارش تجارت گردان ، بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد این مجموعه تاکید کرد: اکنون با همکاری پست بانک، بیش از ۶ هزار باجه در بخش روستایی تاسیس شده و در حال خدمت‌رسانی به روستاییان هستند.
وی افزود: به واسطه این باجه‌ها یک مدل همکاری مطلوب بین بخش دولتی و خصوصی شکل گرفته است به این شکل که دولت به عنوان راهبر و بخش خصوصی به عنوان بخش عملیاتی، کار خود را انجام می‌دهند. امروز ۱۰هزار نفر در باجه‌های پست‌بانک  مشغول کار بوده و کسب درآمد می‌کنند.  
شیری تاکید کرد: کل مشتریان این بانک ۱۴ میلیون نفر است که از این میان ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار حساب روستایی دارند و مابقی آن شهری است. به واسطه این نرخ جمیعت، تسهیلاتی که  از سوی ما ارائه می‌شود تسهیلات خرد است.  
مدیرعامل پست بانک ایران افزود: بر اساس تکلیفی که برای ما مشخص شده است در سال جاری باید ۱۷ برابر سال ۹۹ تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کنیم. سال گذشته نیز از ۹۰۰ میلیارد تومانی که برای تسهیلات قرض الحسنه برای ما تکلیف شده بود، ۵ درصد نیز بیشتر پرداخت کردیم.

وی افزود: هر تراکنشی که از طریق بانک یا دستگاه ATM انجام شود چند واحد هزینه برای بانک دارد و صرفه در این است که عملیات انتقال را به درگاه‌های غیرحضوری سوق بدهیم. این دیگر انتخاب نیست و به اجبار تبدیل شده است.

شیری تصریح کرد: دستگاه‌های ATM نسبت به سال قبل ۷ درصد رشد داشته است. ضمن اینکه بیش از ۸۲ درصد باجه‌ها در روستا قرار دارند.

وی تاکید کرد: بانکداری در کشور ما به ویترین محدود بانک در بالای شهر محدود نشده است و اکنون روستایی که ۲۷۰ کیلومتر با شهر فاصله دارد هم می‌تواند از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده کند. اکنون بیش از ۸۰ درصد باجه‌های پست‌بانک در چنین روستاهایی قرار دارد.  

شیری با اشاره به این که در سال جاری نیزباید ۱۷ برابرسال ۹۹ باید تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود افزود: سال گذشته هم ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه تکلیف شده بود که  ۵ درصد بیشتر پرداخت کردیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.