×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدید پذیر در ۴ سال احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر محرابیان عصر چهارشنبه در بدو ورود به مشهد در جمع خبرنگاران، در خصوص اولویت‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم، اظهار کرد: توجه به توسعه انرژی‌های تجدید پذیر به‌خصوص توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و بادی از رئوس برنامه‌های وزارت نیرو است.

وی با بیان این‌که وزارت نیرو در آغاز به کار دولت سیزدهم برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدید پذیر را در چهار سال تدوین کرده است، ادامه داد: وزارت نیرو برای احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر فراخوان عمومی اعلام کرده با استقبال چشمگیر و تقاضای قابل توجه از سوی بخش خصوصی روبه‌رو بودیم.

وزیر نیرو با اشاره به اقدام برای اخذ مجوز احداث هفت هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و سه هزار مگاوات نیروگاه بادی از شورای اقتصاد، گفت: شورای اقتصاد تاکنون مجوز چهار هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی را برای ۲ سال آینده تصویب کرده است.

وی افزود: با همراهی بخش خصوصی، ظرفیتی در حدود ۵۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های جدید تجدید پذیر برای تأمین برق مورد نیاز در زمان اوج مصرف برق در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید که در حال حاضر ۴۶ درصد پیشرفت داشته است.

محرابیان خاطرنشان کرد: عملیات احداث ۲۴ واحد نیروگاهی تجدید پذیر با ظرفیتی بیش از ۱۹۴ مگاوات در خراسان رضوی آغاز شده است که از این تعداد، ۱۰ واحد نیروگاهی با ظرفیت بیش از ۲۰ مگاوات تا زمان اوج مصرف امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.