×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۴۰۰ مجموعه و شرکت درخواست واردات خودرو را داشتند/ هفته آینده اولین محموله خودروهای خارجی وارد می‌شود

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا، رضا فاطمی امین در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه وزارت صمت با بانک مرکزی برای تطبیق نقشه راه تجاری و ارزی کشور در جمع خبرنگاران درباره واردات خودروهای خارجی اظهار داشت: تمام هماهنگی‌ها با دستگاه‌های مختلف برای بحث واردات خودرو انجام شده و هفته آینده اولین خودروهای خارجی وارد کشور خواهند شد و در گمرکات مستقر و مسیر ترخیص را طی می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در اولین محموله چه تعداد خودرو وارد کشور خواهد شد تاکید کرد: تمام ثبت سفارش‌ها کامل شده و باید به این موضوع توجه شود که ۴ سال مسیر واردات خودروهای خارجی متوقف بود و امروز با تعیین ضوابط اجرایی از جمله انتقال فناوری این مسیر باز شده و پرونده ممنوعیت خودروهای خارجی بسته شد. این که چه تعداد خودرو خارجی وارد می‌شود بستگی به اقدامات شرکت‌های مجاز برای واردات خودرو دارد.

وزیر صمت ادامه داد: ۴۰۰ مجموعه و شرکت درخواست واردات خودرو داشتند که در فرآیند غربال و ارزیابی‌ها ۲۷ شرکت مجاز به واردات خودروهای خارجی شناخته شده و ثبت سفارش را انجام دادند.

فاطمی امین درباره واردات خودروهای اقتصادی گفت: هرچند که اولویت وزارت صمت با واردات خودروهای اقتصادی است اما در مرحله اول زمان واردات برای ما حائز اهمیت است و فعلا بر روی قید اقتصادی بودن خودروهای خارجی تاکید نداریم و اقدامات برای واردات خودروهای کمتر از ۲۰ هزار دلار شروع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.