×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
۵۰ درصد مصرف برق صنایع به فولاد اختصاص دارد/ رشد ٢٠ درصدی انرژی تحویلی به فولادی‌ها در ٢ سال گذشته

 به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به جایگاه مهم صنعت فولاد، برق مصرفی بخش فولاد را معادل ۵٠ درصد مجموع برق مصرفی صنایع کشور عنوان کرد و گفت: انرژی تحویلی به صنایع فولادی طی ٢ سال گذشته ٢٠ درصد رشد داشت.
وی که در جمع انجمن تولیدکنندگان فولاد سخن می‌گفت، پیشگامی صنعت فولاد کشور در اجرای ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق و اختصاص بیشترین ظرفیت نیروگاه‌های احداث شده صنعت فولاد را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد با سرعت گرفتن روند تکمیل نیروگاه‌های در دست احداث، تعهدات قانونی در خصوص به مدار آمدن ١٠ هزار مگاوات نیروگاه صنایع در سال ١۴٠۴ محقق شود.
مدیرعامل توانیر با اشاره به ناترازی تولید و مصرف برق ، بر لزوم رفع نواقص و استفاده از حداکثر تولید نیروگاه‌های صنایع در تابستان تاکید کرد و اظهار داشت: صنایع فولادی که نیروگاه احداث می کنند بدون هیچ‌گونه بوروکراسی اداری در اولویت رفع محدودیت تابستان قرار می گیرند.
وی با اشاره به روند احداث ٢ واحد ٣٠٧ مگاواتی فولاد مبارکه، از پیش بینی به مدار آمدن ۴٠ تا ۶٠ مگاوات نیروگاه خورشیدی تا اواسط تیر ماه خبر داد و تاکید کرد: متناسب با نیروگاه‌های بهره‌برداری شده، از برنامه مدیریت مصرف برق صنایع کاسته خواهد شد.
رجبی مشهدی در خصوص قرارداد تهاتر برق توضیح داد: صنایع می‌توانند برق مازاد نیروگاه‌های خود را در قالب قراردادهای دوجانبه به سایر صنایع بفروشند و این قراردادها صرفا برای اطلاع از جابه‌جایی در شبکه به وسیله معاونت بازار برق شرکت مدیریت شبکه، ثبت می‌شود و توانیر دخالتی در خصوص نرخ خرید و فروش برق مازاد صنایع موضوع ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.