×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آغاز انقلاب خانه‌های هوشمند آنلاین

آنچه که امروزه تکنولوژی هوشمند را ملموس‌تر می‌سازد، این است که همه یک اسمارت فون در اختیاردارند؛ و از طریق همین تلفن همراه هوشمند مصرف‌کنندگان می‌توانند تمام لوازم‌خانگی متصل به شبکه را از اتاق‌خواب، درون اتومبیل یا دفتر کارشان کنترل کنند. این حقیقت که اپلیکیشن LG ThinQ تاکنون بیش از ۳۰ میلیون بار دانلود شده، نشان می‌دهد کاربرانی مشتاقانه به دنبال راحتی و آسایش حاصل از استفاده از محصولات هوشمند هستند؛ اما منظورمان از راحتی و آسایش بیشتر چیست؟

در یک مطالعه تحقیقاتی۲ میان کاربران اپلیکیشن LG ThinQ در آمریکا، آن‌ها گفتند که بیش از هر چیز قابلیت‌های کنترل از راه دور این برنامه برای‌شان رضایت‌بخش بوده است. اگرچه برخی لوازم‌خانگی هوشمند مانند جاروبرقی‌های رباتی قادرند بدون دخالت زیاد شما خودشان کارها را انجام بدهند، اما هنوز ماشین لباس‌شویی نمی‌تواند لباس‌های کثیف را از محیط خانه جمع کرده و بشوید، یا اینکه یخچالی نداریم که خودش را پر کند؛ اما همین امکان کنترل و نظارت بر اکوسیستم خانه از هر مکانی، بعد کاملاً تازه‌ای به آسایش و راحتی کاربر اضافه کرده است.

اپلیکیشن LG ThinQ با این هدف طراحی‌شده که ارتباط یکپارچه‌ای با محصولات و سرویس‌های مجهز به هوش مصنوعی این شرکت برقرار کرده و به کاربر اجازه مشاهده کامل و دسترسی به‌تمامی لوازم‌خانگی سازگار با آن را بدهد، چه کاربر درون خانه و چه بیرون باشد. یک کاربر کره‌ای LG ThinQ را راهکاری ارزشمند برای فرآیند معمول خشک‌شویی درون منزل می‌داند و آن را این‌گونه شرح می‌دهد: «با امکان کنترل از راه دور و نظارت، می‌توانم زمان کار ماشین لباس‌شویی را با برنامه روزانه‌ام تنظیم کنم. این بدان معنی است که همیشه هنگام اتمام کار ماشین لباسشویی، وقتم برای خروج لباس‌ها از آن کاملاً آزاد است و دیگر نباید نگران لباس‌های بد بو یا چروک باشم.»

Proactive Customer Care (PCC) و Smart Diagnosis تجربه کاربری را بیش‌ازپیش گسترش می‌دهند و یکی دیگر از راه‌کارهای کلیدی LG ThinQ برای آسان‌تر ساختن زندگی مصرف‌کنندگان هستند. اپلیکیشن LG ThinQ پس از عیب‌یابی خودکار تمامی دستگاه‌های آنلاین در سیستم خانه، ضمن اخطار به کاربر، پیشنهادات و راهنمایی‌های مفیدی را برای حفظ حداکثر کارایی محصولات (مانند تغییر فیلترها در زمان مناسب) در اختیار وی می‌گذارد. یکی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی می‌گوید: «این بسیار عالی است که به ThinQ دسترسی دارم تا به من یادآوری کند زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه هوا فرا رسیده است.» به‌جای تماس با خدمات پشتیبانی و ساعت‌ها و روزها انتظار برای حضور تکنسین فنی در منزل، قابلیت‌های PCC و Smart Diagnosis به کاربر کمک می‌کنند تا خودش مشکل را پیداکرده و نسبت به حل آن اقدام نماید. یکی از کاربران ThinQ اضافه می‌کند: «به لطف قابلیت PCC من اخطارهای مربوط به لوازم‌خانگی والدینم را به‌موقع دریافت می‌کنم و می‌توانم تمام‌کارهای نگهداری بهینه آن‌ها را خودم انجام دهم.»

راهکارهای خانه آنلاین هوشمند ال‌جی فراتر از خلق ارزش برای کاربران‌، قابلیت‌های سازگاری با محیط‌زیست را نیز ارائه می‌کند که منطبق بر اولویت‌های مصرف‌کنندگان با نگرانی‌های زیست‌محیطی است. بر اساس این تحقیق، قابلیت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی یکی از محرکه‌های اصلی مصرف‌کنندگان آمریکایی برای کنار گذاشتن لوازم‌خانگی معمولی و استفاده از محصولات خانه هوشمند هستند.

در اپلیکیشن ‌LG ThinQ بخشی برای نظارت بر میزان مصرف انرژی ماهیانه در نظر گرفته‌شده که برای هر یک از لوازم‌خانگی متصل در این شبکه، این اطلاعات به‌صورت جداگانه قابل‌دسترس است. لذا کاربران می‌توانند بر اساس این گزارشات و با تغییر عادت‌هایشان، صرفه‌جویی بیشتری در مصرف انرژی داشته باشند. یکی از حامیان محیط زیستی که در این نظرسنجی شرکت کرده می‌گوید: «معمولاً فراموش می‌کنم که درب یخچال را بسته‌ام یا اینکه تلویزیون را خاموش کرده باشم. اما این اپلیکیشن امکان کنترل و نظارت بر تمامی این موارد را از طریق تلفن همراه فراهم آورده و این کمک بسیار بزرگی است.»

Vacation Mode یکی دیگر از راه‌کارهای ثابت‌شده برای کاهش مصرف انرژی هنگام خالی بودن خانه است؛ و قابلیت‌هایی همچون Active Save هم وظیفه سنجش و اندازه‌گیری فرآیندهایی همچون مدت‌زمان باز بودن درب یخچال در طول روز را بر عهده‌دارند، که باعث می‌شود سیستم هوشمند یخچال با پیش‌بینی زمان احتمالی مراجعه کاربر، به‌صورت خودکار از حالت کم قدرت به حالت کار پرقدرت تغییر وضعیت دهد.

اپلیکیشن ThinQ دائماً در حال تغییر و تکامل برای تأمین حداکثری نیازهای مصرف‌کنندگان است. علاوه بر این، قابلیت‌های جدیدی مانند Scan-To-Cook و Meal Kit orders یا دستورات غذایی که در نیمه اول سال جاری معرفی می‌گردد باعث کاهش چشم‌گیر استرس برنامه‌ریزی برای تأمین غذای روزانه خانواده می‌شوند. قابلیت‌ها و امکانات آینده هم بر تأمین آزادی عمل و راحتی بیشتر متمرکز هستند که زندگی مصرف‌کنندگان ال‌جی را به شکل قابل‌سنجشی بهتر از زمانی می‌سازد که THinQ نبوده است.

###

  1. https://www.fortunebusinessinsights.com/industry-reports/smart-home-market-101900
  2. نظرسنجی Kantar با درخواست شرکت ال‌جی و حضور ۵۰۰ شرکت‌کننده از نیویورک سیتی، لس‌آنجلس و شیکاگو انجام‌گرفته که ازنظر درآمد خانوار در ۶۰ درصد بالای جامعه قرار می‌گیرند.
  3. نظرسنجی Nielsen به درخواست شرکت ال‌جی، طی مصاحبه با ۴۰ نفر از کاربران ۲۰ تا ۴۴ ساله برند‌های اینترنت اشیا (IOT) کره‌ای انجام‌شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.