×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آغاز ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تا پایان شهریور

به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما؛ مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید از آغاز گام دوم طرح نهضت ملی مسکن با آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد دیگر تا پایان شهریور سال جاری خبر داد.

علیرضا جعفری اضافه کرد: در ۴ گام ۱۰۰ هزار واحد برای تولید مسکن برنامه ریزی شده که در اردیبهشت ماه ۱۰۰ هزار واحد عملیات اجرایی آن‌ها آغاز و در شهریورماه گام دوم عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار دوم صورت می‌گیرد.

جعفری با اشاره به موضوع تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن گفت: برای تبدیل اراضی موجود به شهر باید کار تخصصی و مطالعاتی و برنامه ریزی در نگاه شهرسازی شکل بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اینکه در اراضی بایری که در کشور است بتوان نقطه سکونتگاهی مناسبی ایجاد کرد نیاز به نگاه کارشناسی و تخصصی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بحث شهرک سازی این فرصت را داریم که با ایجاد مجموعه‌های محدودتری در حوزه بحث سکونتگاهی بتوانیم ظرفیتی ایجاد کنیم که با یک جمعیت محدودتر و با خدماتی که ارائه می‌شود، کیفیت زندگی را در این فضا‌ها افزایش بدهیم.

جعفری افزود: صنعتی سازی به عنوان یک اصل در حوزه توسعه شهر‌های جدید و ایجاد مسکن در دستورکار قرار دارد. استفاده از ظرفیت صنعتی سازی که هم سرعت، هم کیفیت، هم مقاومت پذیری و پایداری را به دنبال دارد و هزینه هایش هم کمتر از روش‌های سنتی است برای ما حائز اهمیت است.

جعفری با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در فضای شهری گفت: بحث هوشمندسازی که امروز در نگاه دولت الکترونیک هم مطرح است اصل است. اگر ما از ظرفیت‌های موجود و توان نخبگانی جوانان استفاده کنیم، قطعا محیط‌های شهری خواهیم داشت که زیبایی آن زبانزد است و مفهوم فرهنگی و رویکرد هویتی این شهر‌ها می‌تواند در دنیا جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد.

جعفری افزود: در کشور در حال طراحی و برنامه ریزی ایجاد فضا‌های شهری جدیدی هستیم که عملکردشان کاملا جهانی باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه ایجاد پارک فناوری در شهر‌های جدید، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های جدید است، گفت: این آمادگی را داریم مثل پارک فناوری پردیس که یک منطقه بسیار ویژه است، برای شرکت‌های دانش بنیان که در این منطقه وارد می‌شوند پارک فناوری را در شهر‌های جدید ایجاد کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.