×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آینده تأمین‌اجتماعی، روشن و امیدوارانه است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، گفت: در عرصه‌های مختلف حکمرانی جمهوی‌اسلامی و در اندیشه دینی، یکی از مؤلفه‌های اصلی شایسته‌گزینی، داشتن کفایت است و کفایت یعنی داشتن توانایی و دانش و شناخت اهدف و مقاصد. بنابراین کسی که در این عرصه قرار می‌گیرد باید کفایت آن مسئولیت را هر چه که هست و در هر سطحی که هست، داشته باشد.

وی افزود: الحمدلله ما از این حیث ظرفیت‌های بسیار خوبی را در بخش‌های مختلف سازمان تأمین‌اجتماعی اعم از درمان، بیمه و اقتصادی شاهدیم. ۷۰ هزار کارمند در بیمه و درمان و همین مقدار در بخش اقتصادی، ظرفیت بسیار خوبی است که با تلاش شبانه‎روزی امنیت و آرامش را برای مردم رقم می‌زنند.
موسوی با اشاره به اینکه در کنار این ظرفیت‌ها موانعی نیز بر سر راه سازمان وجود دارد، اظهار داشت: بخشی از این موانع مربوط به حوزه داخلی و بخشی از آن هم مربوط به بیرون از سازمان است که هر دو باید رفع و رجوع شود. اگر رابطه میان محیط درون و بیرون سازمان به‌درستی تنظیم شود، مسیر توسعه و تحول فراهم می‌شود و اگر درست تنظیم نشود مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه به اندازه تک‌تک همکاران سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانیم در رابطه با مسائل مختلف این سازمان تحلیل داشته باشیم، گفت: اگر سازمانی چنین امکانی برایش فراهم باشد، به یک پویایی در جهت تحقق اهداف خود رسیده است و الحمدلله در مدل‌های مختلفی که ما در سازمان تأمین‌اجتماعی مثل “جمعینو” و “رشدینو” و بحث هوشمندسازی برای استفاده از توان و دانش همکاران داشته‌ایم، از این ظرفیت و وجود متخصصان متعدد درون سازمان استفاده کرده‌ایم؛ اما در مقام نظام برنامه‌ای با رویکرد سیستمی، همه این نظرات و تحلیل‌ها باید در یک نقطه متمرکز شوند؛ یعنی نگاه‌های متعدد و تحلیل‌های متکثر باید به یک جمعبندی کلان و راهبردی منتهی شود که همان نظام اولویت‌های راهبردی برای پاسخ به مسائل و مشکلات سازمان تأمین‌اجتماعی است که بخشی از آن در اسناد بالادستی و بخش‌های دیگر در برنامه و بودجه سنواتی خود را نشان می‌دهند.
موسوی با تأکید بر اینکه مدیران استان باید حضور میدانی خود را بیشتر کنند، گفت: این حضور میدانی باید هدفمند و معطوف به اولویت‌های سازمان باشد. از همان آغاز کار در دوره جدید مدیریتی، با سه مفهوم تحول، عدالت و اعتماد، ۸ اولویت راهبردی مشخص شد و جمع‌بندی ما تا امروز همان ۸ اولویت راهبردی است تا بتوانیم بر اساس آن به آینده روشن تأمین‌اجتماعی برسیم که البته برخی نتایج آن تا امروز خود را نشان داده است. 
وی با اشاره به اینکه ما باید بر ناپایداری منابع سازمان غلبه پیدا کنیم، تصریح کرد: یکی از راهبردهای هشتگانه معطوف به همین موضوع است. ما باید بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی پوشش بیمه‌ای فراگیر را برای همه آحاد مردم جامعه رقم بزنیم و این حق همگانی است و از نظر حاکمیتی ما باید تضمین‌کننده این حق باشیم. نشانگرها و هشدارهای سازمانی ما و تجمیع عزم‌ها برای انجام اقدامات، باید معطوف به این راهبردها باشد.
وی همچنین گفت: در حوزه درمان در کنار صیانت مالی از بیمه‌شدگان باید رویکرد کنترل مصارف را در اولویت قرار دهیم. یعنی علاوه بر اینکه پرداخت از جیب مردم باید کمتر شود، مصارف هم باید مدیریت شود. ما یک سازمان بدون محدودیت در منابع نیستیم و هیچ سازمانی این‌طور نیست. اساساً مدیریت یعنی پاسخگویی به تقاضاهای نامحدود با منابع محدود. با وجود همه محدویت‌ها توان و ظرفیت همکاران سازمان تأمین‌اجتماعی در دو سال گذشته، اتفاقات بزرگی را رقم زده و به خاطر همین، مطالبات ما متناسب با این توانایی و ظرفیتی که در همکاران ما وجود دارد، افزایش یافته است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه تأمین‌اجتماعی یک مجموعه دانش‌محور است، گفت: اثر مالی اقدامات مبتنی بر دانش سازمانی طی دو سال گذشته، بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است. چیزی حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان تسویه مالی با حمایت دولت مردمی سیزدهم و همراهی حداکثری سران قوا و زحمات مجموعه سازمان اتفاق افتاد که منجر به ذخیره ۲۵ هزار میلیاردی منابع شد. همچنین یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید به صندوق اضافه شده که اثر مالی این اقدام هم قابل توجه بوده و در کنترل مصارف نیز سال گذشته توفیقاتی داشته‌ایم که مجموعاً براورد اثر مالی این انفاقات حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه تحول یعنی تبدیل دانسته‌ها به خروجی و دستاورد، گفت: آنجا که دانش ضمنی، تجربی و علمی شما تبدیل به عمل می‌شود آنجا نقطه تحول است. این دستاورد می‌تواند فضای امید را در کشور تقویت کند و ما باید این را با قوت ادامه بدهیم. به این منظور، همه سطوح مختلف سازمان باید راهبردهای هشتگانه را در اولویت قرار دهند و معطوف به این اولویت‌ها برنامه روزانه داشته باشند.
موسوی افزود: تعداد بیمه‌شدگان جدید ما طی دو سال گذشته، معادل ۷ سال قبل از آن است. ما یک فرصتی پیش رو داریم که پنجره فرصت جبران ضریب پشتیبانی سازمان است. در مشاغل رسمی چیزی حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و مجموعاً بالغ بر ۹ میلیون نفر بیمه‌شده جدید را می‌توانیم در هدفگذاری های خود قرار دهیم و این فرصت کمی نیست. با تلاش شما عزیزان و بخش‌های مختلف سازمان، در حالی که در ابتدای راه ماهانه چند هزار میلیارد کسری نقدینگی برای اجرای تعهدات داشتیم، امروز تعهدات بالغ بر ماهانه ۴۰ هزار میلیارد تومانی را ضمن مدیریت استقراض بی رویه از نظام بانکی اجرا می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه گفت: از همه مدیران در همه بخش‌های سازمان خصوصاً در این استان که ظرفیت صنعت و اشتغال در آن فراهم است، انتظار دارم که این مسیر را با قوت ادامه بدهند. علاوه بر این ظرفیت‌های بیرونی هم برای ما فراهم است. مثلاً همین استان سمنان ظرفیت‌های خوبی در بخش معدن دارد و ما اگر قرار است آینده تامین مالی خود را از حوزه درآمد بیمه‌ای رقم بزنیم و توسعه بازدهی دارایی‌ها برای تأمین تعهدات بین‌نسلی را داشته باشیم، حتماً باید از ظرفیت‌های استانی در مناطق مختلف کشور استفاده کنیم. از ظرفیت شرکای اجتماعی هم باید استفاده کنیم. ما وکالت انجام امور را از طرف این عزیزان داریم و مالک اصلی این سازمان مردم هستند و رعایت این حق‌الناس با وجود همه سختی‌های آن ماموریت و وظیفه ماست.
وی با تأکید بر ضرورت مقابله با فسادهای احتمالی پیرامون سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: پیرامون مجموعه‌های اقتصادی سازمان ممکن است فعالان ناسالم هم باشند. باید با قوت و قدرت، حفظ و توسعه منافع و منابع بیمه‌شدگان را پیگیری کنیم؛ چه هر چقدر رویکرد تحولی داشته باشیم اگر موانع و خطوط ناسالم جلوی سازمان قرار بگیرد، پیشرفت حاصل نمی‌شود.
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در پایان گفت: با اقداماتی که با همت همه همکارن در این دو سال صورت گرفته نشان دادیم که آینده سازمان، آینده امیدوارانه‌ای است و به لطف خداوند متعال می‌توانیم با ظرفیت‌های بزرگی که در سازمان تأمین اجتماعی وجوددارد،آینده بهتری را برای ذی‌نفعان سازمان رقم بزنیم.
بر اساس این گزارش، مدیران‌کل بیمه و درمان تأمین‌اجتماعی استان سمنان در ابتدای این دیدار، گزارشی از عملکرد خود و همچنین مطالبات زیرمجموعه‌های خود را در حضور مدیرعامل سازمان ارائه کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.