×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اجرای طرح «کاربین» برای پیشگیری از اعتیاد

ماریت قازاریان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح در قالب کلیپ‌های دو تا سه دقیقه‌ای، اطلاعاتی به ‌روز و معتبر زیر نظر صاحب‌نظران را در اختیار مردم قرار می دهیم و مردم می توانند با ورود به آدرس اینترنتی http://www.behzisti.ir یا ورود به سایت بهزیستی به این کلیپ‌ها دسترسی پیدا کنند.
وی اضافه کرد: بخش پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از بستر مجازی استفاده کرده و پیام‌های کرونایی را در فضای مجازی منتشر می‌کند. پیش از این بسیاری از برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد به صورت اجتماع محور در محلات و محیط‌های آموزشی مانند مهدهای کودک انجام می‌شد اما اکنون شرایط کرونایی و محدودیت‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این اقدامات را با محدودیت مواجه ساخته است
رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی از طریق بستر فضای مجازی، اطلاعات صحیح و معتبر را در اختیار مردم قرار می‌دهد، افزود: پیام های پیشگیری از اعتیاد با اطلاعات علمی به‌ روز تهیه و در سامانه های مجازی معتبر منتشر می‌شود.
قازاریان اظهار داشت: از سوی دیگر چون در اجرای برنامه‌ها با محدودیت ها مواجه شدیم، برنامه‌های خود را در کارزار و کمپین‌های رسانه‌ای در استان‌های مختلف کشور به اجرا در آوردیم. البته با توجه به اعتبارات موجود چه برای خانواده‌ها و چه برای کودکان زیر دبستان اطلاعات مورد نیاز در قالب پیام های الکترونیک به ‌طور مثال در قالب برنامه‌های رادیو و تلویزیون منتشر می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در سامانه‌های مجازی یا پیام‌های چاپی مانند امکانات پوستر و بیلبورد، با توجه به شرایط بهداشتی کشور تلاش می‌کنیم، در جاهایی منتشر شوند که پر مخاطب باشند. به طور مثال این اطلاعات روی اتوبوس‌هایی که در شهر تردد دارند، درج می‌شود.
رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: پیام‌های محیطی پیشگیری از اعتیاد را بر اساس حمایت‌گیری از دستگاه‌های مختلف انجام می‌دهیم.
قازاریان یادآور شد: اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد مانند برگزاری کلاس‌های آموزشی یا برنامه‌های تیم‌محور در محلات به خاطر محدودیت‌های پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته یا متوقف شده و باید بتوانیم پیام های خود را از طریق سامانه های مجازی منتشر کنیم. بسیاری مطالب مربوط به اعتیاد قسمت های غیر سودمند و نادرست دارد که سودجویان ممکن است پیام های نادرست در آن منتشر کنند بنابراین مردم باید بدانند اطلاعات خود درباره اعتیاد را از طریق چه سامانه و چه منبعی کسب می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.