×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ارتقای حوزه راه و مسکن، دستاورد سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان

به گزارش ایرنا، استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در محدوده استحفاظی شهرستان کاشان قرار دارد.
از این رو وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از طرح‌های در دست اجرا و بررسی مسائل مرتبط با حوزه راه در کنار افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح مسکونی صبح روز گذشته با استقبال حجت‌الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستان کاشان در نخستین گام با حضور در گلزار راوند و خواندن فاتحه، به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.
فرماندار ویژه کاشان در مورد جزییات برنامه‌های این سفر تشریح کرد: نخستین دستاورد افتتاح  قطعه دوم جاده کاشان- بادرود بود که برای اجرای طرح دوبانده به طول ۱۲ کیلومتر با احتساب ۲ کیلومتر دور برگردان مسیر، ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
علی‌اکبر مرتضایی افزود: طول جاده کاشان- بادرود در مجموع به نزدیک ۵۵ کیلومتر می‌رسد که تا کنون ۴۲ کیلومتر آن دوبانده شده و اجرای هشت کیلومتر باقی مانده نیز نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تکمیل شود.
وی تصریح کرد: جاده کاشان- بادرود که در نهایت به اردستان می‌رسد، از بخش‌های مهم و پر رفت و آمد محور ترانزیتی کشور است که در سال‌های گذشته شاهد کشته و مصدوم شدن تعداد زیادی از هموطنان در آن بودیم اما با بهره‌برداری کامل افزون بر افزایش ایمنی، موجب تسهیل در رفت و آمد خودروها و کاهش تصادف‌های رخ به رخ خواهد شد.
فرماندار ویژه کاشان با اشاره به تلاش‌های برای تامین مسکن، افتتاح طرح ساخت ۵۰ واحد مسکونی خیرساز این شهرستان را یادآور شد و اضافه کرد: زیربنای مفید هر یک از واحدهای مسکونی به ۵۰ تا ۷۵ مترمربع می‌رسد و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح به صورت مشارکتی (۵۰ درصد کمک خیرین و ۵۰ درصد آورده متقاضی) هزینه شده است.
وی بیان کرد: طرح ۱۱۶ واحدی خاتم الانبیا که قرار است به صورت مشارکتی از سوی خیرین مسکن‌ساز ساخته شود هم از جمله‌ طرح‌هایی بود که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی شد.
مرتضایی با ابراز امیدواری نسبت به برطرف شدن بخشی از دغدغه مسکن خانواده‌های کم‌برخوردار، گفت: ۵۸۸ واحدی اقدام ملی مسکن نیز از دیگر طرح‌هایی بود روز گذشته کلنگ‌زنی شد و در مجموع با زیربنای بیش از ۹۷ هزار مترمربع در قالب هفت بلوک در ۱۰ طبقه ساخته خواهد شد.
وی آسفالت مسیر ۶ کیلومتری روستای ازناوه، رفع نقاط حادثه‌خیز محور کاشان- مشهداردهال به وسیله نیوجرسی، تکمیل آسفالت مسیر رصدخانه ملی، ایجاد میدان در تقاطع محور اردهال و ورودی نیاسر، تکمیل تقاطع غیرهمسطح ورودی قمصر از آزادراه کاشان- اصفهان با ایجاد رمپ و لوپ را از جمله مواردی عنوان کرد که در جریان این سفر از سوی مسئولان شهرستان پیگیری شد.
فرماندار ویژه کاشان همچنین پیگیری ساخت پل دوم و سازه شهدای گمنام راوند، واگذاری فرودگاه کاشان به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، کمک به تکمیل مصلی بقیه‌الله الاعظم (عج)، سرعت‌بخشی به اجرای تقاطع غیرهمسطح و آسفالت محور روستایی نشلج، تکمیل دوبانده کاشان- برزک- ورکان و واگذاری زمین دولتی با کاربری مسکونی به خیرین مسکن‌ساز را از دیگر موارد برشمرد.
تلاش دولت برای توسعه زیرساخت‌ها در شرایط تحریم و کرونا
وزیر راه و شهرسازی نیز در جریان این سفر به افزایش یک هزار کیلومتری طول بزرگراه‌ها، توسعه ۵۰ درصدی آزادراه‌ها و خطوط ریلی کشور تا پایان دولت دوازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: همه این اقدام‌ها با وجود حاکم شدن سایه سنگین شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهان، رکود ناشی از آن و شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه انجام می‌شود.
محمد اسلامی اضافه کرد: پنج استان جدید تا کنون به شبکه متصل شده است و چهار استان دیگر شامل اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و کردستان هم امسال و سال آینده به خطوط ریلی کشور متصل می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به فرودگاه کاشان، تشریح کرد: این فرودگاه دارای مشکلات حقوقی بود و اگر این مشکلات وجود نداشت، شرکت فرودگاه‌های کشور سال گذشته آن را تحویل گرفته بود.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اعلام شده که مشکلات حقوقی فرودگاه برطرف شده است و اگر مانعی سر راه آن نباشد، سپاه پاسداران باید هماهنگی لازم را انجام دهد تا شرکت فرودگاه‌ها بتواند بر اساس ضوابط در آن مستقر شود.
وی با اشاره به بازدید خود از محورهای شهرستان کاشان تصریح کرد: پل راوند باید در محور مختصات خودش ساخته می‌شد و هنوز جای پرسش وجود دارد که چرا این اقدام انجام نشده است؛ امروز با استانداری و شهرداری تفاهم کردیم که ردیف بودجه استانی برای آن تعریف شود.
اسلامی همچنین گفت: کاشان- بادرود مسیری است که فوق‌العاده استفاده می‌شود؛ ۱۲ کیلومتر جاده افتتاح شد و هشت کیلومتر باقی مانده هم که مسیر را کامل می‌کند، تا ماه‌های آینده تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: یک قطعه بسیار مهم و راهبردی از کریدور شمال جنوب کشور، کنارگذر شرق اصفهان است که هفته آینده در آیینی با حضور رئیس جمهوری به صورت وبینار افتتاح خواهد شد و گشایش بزرگی برای ترافیک عبوری از اصفهان و استان‌های همجوار است و کمک می‌کند ۱.۵ ساعت مسیر اصفهان تا شیراز کاهش یابد که صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف سوخت هم به وجود می‌آورد.
بازدید از جاده‌های نیاسر و برزک، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام‌جمعه کاشان، بازدید مجتمع مسکونی رزلند و کنارگذر آران و بیدگل از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر راه و شهرسازی به نقاط شمالی استان اصفهان بود.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.