×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ارزیابی مثبت مشاور رییس جمهور از روند توسعه بندرگاه تجاری کیش

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ظهرامروز پنجشنبه ۲۱ اسفند حمید رضامومنی مشاوررییس جمهورو دبیرشورایعالی مناطق آزاد به همراه جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از بندرگاه تجاری کیش، روند توسعه بخش های مختلف این بندرگاه رامثبت ارزیابی کرد و درخصوص اجرای طرح لایروبی بندرگاه و تسریع طرح های توسعه ای مواردی راعنوان کرد.

وی با اشاره به نقش مهم ارتقاء سطح خدمات بندری درتقویت مبادلات تجاری و رونق اقتصادی کیش برایجاد زیر ساخت های لازم درجهت توسعه اقتصاد دریا محوردرمنطقه آزاد کیش تاکید کرد.

مهندس علی عرب مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادرو فرودگاه های کیش دراین بازدید ضمن توضیح درخصوص بخش های مختلف بندرگاه تجاری کیش از جمله اسکله های مختلف ، انبارهای کانتینری ، سرد خانه ها و  زمین های  استحصالی که برای اجرای طرح های سرمایه گذاری درنظرگرفته شده افزود: ظرفیت فعلی بندرگاه سالانه دو میلیون تن هست که با تکمیل طرح توسعه بندرگاه به سالانه ۳ و نیم میلیون تن افزایش می یابد.

وی از اجرای طرح لایروبی بندرگاه با هدف افزایش ظرفیت پذیرش کشتی های کانتینری خبر داد و گفت: برنامه ریزی ما برای لایروبی تا آبخور۱۴ متر است که طبق محاسبات پیش بینی می شود از زمان آغازعملیات اجرایی لایروبی بندرگاه حدود ۲ سال به طول انجامد.

به گفته مهندس علی عرب ارائه خدمات به تجاروبازرگانان کیش و کشورهای منطقه ، خدمات مسافری به گردشگران مسیردریایی و کشتی های نفت کش ازعمده ترین فعالیت های بندرگاه تجاری کیش است.  

بر اساس این گزارش بندرگاه تجاری کیش  دو موج شکن غربی و شرقی را شامل می شود که طول نهایی آنها به ترتیب بالغ بر یک هزار و ۱۷۴  و ۹۷۰ متر می باشد.

علاوه بر حوضچه قدیمی بندر کیش دو حوضچه جدید با مساحت حدود ۱۰۶ هکتار نیز در این محل تعبیه شده است.

 بندرکیش در حال حاضر دارای ۲۰ پست اسکله عمومی، نفتی، رو-رو و مسافری با ظرفیت حداکثری آبخور ۷ متر و نیم در حوضچه شماره یک بوده و در حوضچه شماره دو نیز اسکله هایی باظرفیت۱۲ هزار تن ولایروبی با آبخور ۹ متر و نیم می باشد.

ساخت اسکله های جدید در حوضچه شماره ۳ این بندر نیز در دستورکار قرار گرفته که امکان پهلودهی شناورهای ۳۵ هزارتن با آبخور۱۴ متر را پس از اجرا در بندرگاه کیش فراهم می سازد.

بندرگاه کیش مجهز به یک پایانه مسافری دو طبقه به مساحت ۱۱ هزار مترمربع است که دارای دو سالن ورودی و خروجی برای سرویس‌دهی به مسافران داخلی ، خارجی و کارکنان شاغل در سکوهای نفتی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.