×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
از عرش به فرش؛ سقوط یک شاهین

به گزارش ایسنا، شاهینی که تا یکی، دو دهه قبل بسیاری از بازیکنان نامدار را به فوتبال ایران معرفی کرده بود و حتی تا فینال جام حذفی هم رسیده بود، امسال بی سر و سامان بود و کسی به داد آن نرسید. سفیدپوشان جنوبی که در فصل گذشته لیگ آزادگان به رده پنجم رسیده بود و حتی برای رسیدن به لیگ برتر تلاش می‌کرد، در این فصل لیگ یک تنها یک پیروزی، آن هم برابر دیگر تیم سقوط کرده یعنی ماشین‌سازی به دست آورد. تیم ۱۱ امتیازی بوشهری در این فصل بارها مدیرعامل و سرمربی عوض کرد و از هیچ‌کدام از این تغییرات هم نتیجه نگرفت.

این تیم که اسما به نام شهرداری بوشهر بود، هیچ حمایت مالی مستقیمی توسط شهرداری به آن صورت نگرفت تا بال‌های شاهین چیده شود و سرنوشتش سقوط به دسته پایین‌تر باشد. بوشهری‌ها کار خود را با مهدی قنبری در راس کادرفنی خود شروع کردندو بعد از ۱۶ هفته و قرار گرفتن در رده هفدهم جدول هجده تیمی، این مربی را برکنار کردند و وینگو بگوویچ جایگزین او شد. این مربی کروات دو هفته‌ای در ایران بود اما بعد از دو شکست، خیلی زود متوجه شد که عاقبت نردبان شاهینی‌ها افتادنی است و ایران را ترک کرد.

بعد از بگوویچ، محسن گلستانی برای دو هفته بار فنی شاهین را برعهده گرفت اما او هم نیمکت شاهین را به محسن بازدار، سرمربی امیدهای شاهین سپرد و این تیم را ترک کرد. بازدار هم خیلی نتوانست در این اوضاع دوام بیاورد و تنها ۲۲ روز بعد از سمتش کناره‌گیری کرد تا محمود آرامش سرمربی شاهین شود. آرامش با شاهین نتوانست نتایجی که باید را کسب کند تا در هفته بیست و هشتم با شکست ۲ بر صفر برابر شمس آذر قزوین حکم سقوطش امضا شود.

این تیم حتی لباس دوم نداشت و در نیم‌فصل نخست که مهمان خیبر خرم‌آباد بود، خیبری‌ها حاضر شدند به دلیل مشکلات مالی تیم بوشهری و نداشتن لباس دوم، با لباس دوم خود از این تیم میزبانی کنند. همه این مشکلات باعث نشد تا مسئولان بوشهری به خودشان بیایند و کاری برای حل مشکلات مالی شاهینی‌ها انجام دهند.

از عرش به فرش؛ سقوط یک شاهین

سقوط شاهین، بار دیگر کمبود توجه مسئولان بوشهری به ورزش این شهر و به خصوص فوتبال را اثبات کرد تا شاهین هم مانند ایران‌جوان مسیر سقوط را طی کند. شهری که ستاره‌هایی چون مهدی طارمی و مهدی قایدی را معرفی کرده، حالا در بالاترین سطح‌های فوتبال ایران نماینده‌ای ندارد و معلوم نیست سرنوشت این شاهین بی پر و بال در لیگ دسته دوم چه خواهد شد.

شاگردان آرامش تنها ۱۱ امتیاز در این فصل لیگ دو به دست آوردند و با تفاضلی بدتر از ماشین‌سازی و هم امتیاز با این تیم در رده هجدهم جدول ۱۸ تیمی مسابقات لیگ یک قرار گرفته‌اند. این تیم یک برد، ۸ تساوی و ۱۹ شکست به دست آورده است و با ۱۰ گل زده بدترین خط حمله لیگ آزادگان را به خود اختصاص داده است. همچنین این تیم با دریافت ۴۷ گل خروده، دومین خط دفاع ضعیف لیگ یک بعد از ماشین‌سازی است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.