×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اسلام به دنبال تعادل بخشی بین اشتغال درون و بیرون خانه بانوان است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، رحیم پور ازغدی با بیان این مطلب که زن قلب خانواده و خانواده قلب جامعه است گفت: در زندگی امروزه باید بتوان بین تزاحم بین اشتغال بانوان در بیرون از خانه و وظایف مادری و همسری تعادل برقرار کرد.
وی افزود: در دنیای غرب بین اشتغال بانوان و وظایف درون خانه یکی را به نفع دیگری حذف کرده اند.
وی ادامه داد: اسلام به عنوان یک دین مترقی تزاحمی بین اشتغال بانوان و انجام وظایف خانه نمی بیند و به شرط رعایت دو اصل می توان هر دو را با هم جمع کرد.
رحیم پور ازغدی بیان کرد: در چارچوب شریعت اسلام با رعایت دو شرط حفظ حریم و رعایت حقوق خانواده می توان تزاحم بین اشتغال بانوان و وظایف مادری و خانوادگی را رفع کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با استناد به اظهارات امام خمینی(ره) گفت: امام معتقد بود اگر زنان نبودند این انقلاب نه شروع و نه پیروز می شد. بانوان رهبران ما هستند.
وی افزود: بر اساس فرمایش امام راحل مرد از دامن زن به معراج می رود که به این معناست که رشد معنوی مردان مدیون زنان است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد:بر اساس اصول متعدد قانون اساسی تفاوتی بین زن و مرد در نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.
بر اساس اصل ۲۰ قانون اساسی ،همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون‌ قرار دارند و از همه حقوق انسانی‌، سیاسی‌، اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.
همچنین بر اساس اصل ۲۸ قانون اساسی هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند. دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون، برای همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید.
وی ادامه داد:بر اساس شریعت اسلام برای حل تزاحم بین اشتغال بیرون و درون خانه باید به عقل رجوع کرد. هیچ کدام نباید فدای دیگری شود. با تمسک به عقل می توان بین اشتغال درون و بیرون از خانه تعادل برقرار کرد.
رحیم پورازغدی با بیان اینکه سرعت رشد تحصیل و اشتغال بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از بالاترین ها در سطح جهان است،گفت:برخی بانوان برای کمک به اقتصاد خانواده اشتغال دارند که به نوعی جهاد محسوب می شود. در این نشست زهرا غیاثوند روتیوند،مشاور مدیر عامل در امور بانوان،صیاد رحمان پور،مدیر امور استان ها و شعب،کریم میرزاخانی، مدیر مرکز آموزش و پژوهش، هادی بخت یار،رئیس اداره کل راهبری و پشتیبانی استان ها و شعب و حسن عاشقی، رییس اداره کل آموزش نیز حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.