×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اعلام آمادگی شورای مرکزی نظام مهندسی در انتخاب مهندسین به عنوان سفیر سازه‌های فولادی/ صنعتی‌سازی ساختمان در گِرو افزایش سهم سازه‌های فولادی است

به گزارش استودیو سازه‌های فولادی، بیت‌الله بدرلو با بیان اینکه بالغ بر ۹۰ درصد ساختمان‌های شهری متشکل از سازه‌های بتنی است گفت: در نظام مهندسی تلاش بر این است که با همکاری سایر انجمن‌ها و کنفرانس سازه فولاد بتوان دانش اعضا صنف را با برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش‌های ملی با تمرکز بر ملاحظات سازه‌های فولادی از طراحی، ساخت و اجرای افزایش داد.

مدیر آموزش شورای مرکزی نظام مهندسی خاطرنشان کرد: نظام مهندسی این آمادگی را دارد در تعامل با مهندسین در بخش طراحی و اجرا به ویژه در حوزه بازاریابی، این قشر را با عنوان سفیر سازه‌های فولادی شناخته و با افزایش سهم سازه‌های فولادی در صنعت ساختمان به سمت صنعتی‌سازی ساختمان حرکت کرد.

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: لزوم آموزش تخصصی طراحان/ آشنایی طراحان با روش‌های جدید در ساخت مسکن ایمن موثر است

در ادامه این پنل امیدرضا ریاحی دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران در مورد طراحی در سازه‌های فولادی اظهار داشت: نکته مهم به طراحی و تفکر طراح برمی‌گردد و اگر تحقق ساختمان ایمن در فاز طراحی مشخص می شود که با ایده و توجیهی که طراح دارد در زمینه استفاده از روش، مصالح، سبک اجرای طراح تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: در نظام مهندسی دوره‌های متعددی برای طراحان برگزار و رویکردهای مختلف مطرح می‌شود تا طراحان با روش‌های نو که می‌تواند اثرگذار باشد آشنا شوند؛ در سازه‌های فولادی باید به سمت صنعتی سازی پیش برویم تا یکپارچگی ایجاد شود.

دبیر نظام مهندسی استان تهران عنوان کرد: به سبب قیمت تمام شده، ۱۰ درصد ساخت و سازها به سمت فولاد می رود که با ورود تکنولوژی و صنعتی‌سازی و با تلفیق موضوعات مختلف استفاده از سازه‌های فولادی به صرفه می شود و پیشنهاد می شود به جای جزیره‌ای کار کردن در کنار هم فعالیت داشته باشند تا همگرایی محقق شود.

ریاحی سپس گفت: با همراهی انجمن ها و تشکل ها در کنار یکدیگر سعی داریم وجوه اشتراک به وجود آوریم و ارزش افزوده را داشته باشیم و اگر به دنبال استانداردها هستیم باید به آن سمت برویم، کنترل و بازرسی داشته باشیم تا سازندگان از این ظرفیت استفاده کنند، مهندسان ناظر آموزش ببینند و به سمت صنعتی سازی و سبک سازی پیش برویم.

تعامل دانشگاه و صنعت سبب شکوفایی دانش، صنعت و اشتغال است

همچنین در ادامه دکتر محمد بنان دبیر سازمان نظام مهندسی استان فارس با انتقاد از فاصله عمیق میان دانشگاه و صنایع اظهار داشت: اغلب افراد رشته‌های مهندسی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، به دلیل عدم آشنایی با محیط صنعت، بازدهی چندانی در محیط کار ندارند که چالش بزرگی است و مشارکت سازمان نظام مهندسی و فنی و حرفه‌ای می‌تواند این خلا را پر کند.

وی بیان کرد: دانشگاه و صنعت دو نهاد کلیدی هر جامعه‌ای در دنیایی که بر محور دانایی است، محسوب می‌شوند و ثمره‌ تعامل این دو نهاد، شکوفایی دانش، صنعت و اشتغال است.

دبیر سازمان نظام مهندسی استان فارس گفت: دروس دانشگاهی ما با نیاز حرفه‌ای بازار تناسب ندارد و اگر متولیان مراکز آموزش عالی به نقش خود واقف باشند، با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق می‌توانند منشا در افزایش اعتمادعمومی و مشارکت مردم ایفای نقش کنند.

شایان ذکر است استودیو سازه ‌های فولادی به منظور بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت فولاد کشور به همت موسسه محتواک و شرکت تعاونی توسعه سازه فولاد ایرانیان(تسفا) برگزار شد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.