×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
افتتاح واحد فرآوری معدن طلای شادان خوسف با حضور استاندار خراسان جنوبی

۶۳ / ۱۰۰

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، واحد فرآوری طلای شادان که با تأمین اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات طرح ملی حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری با عاملیت بانک توسعه تعاون احداث شده همزمان با نهمین روز از دهه فجر به دست استاندار خراسان جنوبی و با حضور مدیر شعب بانک توسعه تعاون و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در مراسم آغاز بهره‌برداری از این پروژه، ضمن تقدیر از سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: در هیچ کجای کشور، شهرک فرآوری طلا نداریم.

وی با اشاره به وجود معادن طلا در خراسان جنوبی، معدن طلای شادان را یکی از بزرگترین ذخایر طلای شهرستان خوسف دانست و تصریح کرد: نخستین شهرک طلا برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان ایجاد می‌شود و می‌تواند تحولات خوبی برای منطقه به همراه داشته باشد.

دکتر رئیسی مدیرعامل شرکت صنایع کارند صدر جهان نیز حمایت‌های بانک توسعه تعاون را در راه اندازی این پروژه بسیار مؤثر عنوان کرد و افزود: میزان ذخیره این معدن ۲۷ میلیون و هشتصد هزار تن است که با راه اندازی آن سالانه بیش از ۳۰۰ کیلوگرم طلا استحصال خواهد شد.

گفتنی است واحد فرآوری طلای شادان که در زمینی به متراژ هزار و ۷۰۰ هکتار اجرا شده، زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر را فراهم می‌آورد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.