×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها و مرگ و میر کرونایی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صدا و سیما، محسنی بندپی در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی استان تهران در ادامه سخنانش گفت: همان طور که مقام معظم رهبری گفتند ستاد ملی کرونا هر تصمیمی که بگیرد قابل اجراست، بنابراین ما در اربعین امسال نه راهپیمایی و نه اعزام زائر به کشور عراق داریم و باید همه این تصمیم‌های ستاد را در نظر بگیریم.
وی گفت: بعد از تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد و تاسوعا و عاشورا و تعطیلات اخیر (مسافرت‌های ناشی از آن) اکنون شاهد اوج مراجعات به بیمارستان‌ها ناشی از بیماری کرونا چه به صورت سرپایی یا بستری در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن هستیم.
وی گفت: وقتی روزانه یک میلیون مسافر مترو و ۸۰۰ هزار مسافر اتوبوس داریم که در خوش بینانه‌ترین حالت فاصله گذاری آن‌ها ۴۵ درصد بوده و طبیعی است که شاهد این اوج باشیم.
محسنی بندپی گفت: اگر پیشنهادی داریم و توصیه علمی می‌کنیم که رفت و آمد‌ها را کم کنیم، این انتخاب و پیشنهاد بر اساس بررسی‌های علمی است تا فاصله گذاری اجتماعی را ۶۵ یا ۷۰ درصد کنیم یا وقتی پیشنهاد لغو طرح ترافیک را داریم به همین دلیل است و اکنون با برداشتن تمام محدودیت‌ها مسلما فاصله گذاری اجتماعی به همان حالت عادی یعنی ۴۵ درصد برمی گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.