×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش میانگین سنی مربیان لیگ برتر/ بردیف مسن‌ترین و زارع جوان‌ترین

به گزارش ایسنا، لیگ برتر با تغییرات زیادی وارد بیست‌ودومین فصل خود می‌شود. جایی که فصل ورود مربیان مطرح خارجی در فوتبال ایران است. مسن‌ترین و جوان‌ترین مربیان لیگ برتر نسبت به فصل گذشته تغییر کرده‌اند. حضور مربیانی که سابقه کار با تیم‌های مطرح اروپایی را در کارنامه خود دارند، تب لیگ برتر را بالا می‌برد.

تفکر تراکتور، انتخاب مربیان مسن و باتجربه

فیروز کریمی با حدود ۶۲ سال سن مسن ترین مربی لیگ بیست‌ویکم نامیده شده بود و اکنون باز هم مسن‌ترین مربی لیگ برتر در تراکتور حضور دارد. قربان بردیف، مربی روس سابق تیم روستوف که هدایت تراکتوری‌ها را در لیگ پیش رو به عهده گرفته است، نزدیک به ۷۰ سال سن دارد و به عنوان مسن‌ترین مربی لیگ بیست‌ودوم شناخته شده است. طی سال‌های گذشته لقب مسن‌ترین مربی لیگ بارها در اختیار سرمربیان تیم تراکتور بوده است.

در مقابل محرم نویدکیا با ۳۸ سال جوان‌ترین مربی فصل گذشته بود که به همراه سپاهان عملکرد بدی نداشت و این تیم را در رده سوم لیگ برتر قرارداد. نویدکیا در فصل جدید جای خود را به ژوزه مورایس، مربی پرتغالی داد که ۵۶ سال سن دارد. سپاهان قصد دارد با یک کادرفنی با تجربه جایگاه خود را بهبود ببخشد.

افزایش میانگین سنی مربیان لیگ برتر/ بردیف مسن‌ترین و زارع جوان‌ترین

درخشش ملوان با جوان‌هایش

در لیگ پیش رو مازیار زارع جوان ترین مربی لیگ برتر است. او با ۳۷ سال سن توانست ملوان بندرانزلی را پس از شش سال به لیگ برتر بیاورد. تفکر جوانگرایی در باشگاه ملوان فقط به انتخاب مازیار زارع ختم نشد و پژمان نوری، دیگر بازیکن مطرح فوتبال مازندران با ۴۲ سال سن مدیرعامل این باشگاه شد. جوانگرایی در باشگاه ملوان بیش از انتظارات جواب داد و این تیم مازندرانی را اکنون در لیگ برتر خواهیم دید.

افزایش میانگین سنی مربیان لیگ برتر/ بردیف مسن‌ترین و زارع جوان‌ترین

افزایش میانگین سنی مربیان لیگ برتر

در استقلال فرهاد مجیدی ۴۵ ساله جای خود را به ریکاردو ساپتینو ۴۹ ساله داد، در صنعت نفت آبادان علیرضا منصوریان ۴۷ ساله جای خود را به رضا پرکاس ۵۴ ساله داد و رضا عنایتی ۴۴ ساله در هوادار جای خود را به ساکت الهامی ۵۱ ساله داد. این تغییرات باعث شد تا میانگین سنی مربیان لیگ برتر نسبت به فصل گذشته افزایش داشته باشد.

میانگین سنی مربیان لیگ برتر در فصل گذشته ۴۷.۹ سال بوده و در لیگ پیش رو با افزایش ۱.۴ سال به ۴۹.۳۴ سال رسیده است. حضور مربیانی که انگیزه فراوانی برای اثبات خود دارند و ترکیب تجربه و جوانی فصل بیست‌ودوم لیگ را بیش از پیش جذاب تر خواهد کرد. باید دید کدام مربی می‌تواند موفق تر عمل کند و جوانان از پس باتجربه‌ها برمی‌آیند یا خیر.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.