×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انطباق حداقل ۹۰ درصدی خودروهای ساخت داخل با الزامات استاندارد

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایدرونیوز، صالحی نیا با بیان اینکه صنعت خودرو و قطعه‌سازی جایگاه جدی از حجم زنجیره ارزش تولید دارند خاطر نشان کرد : هم اکنون در برخی خودروها هر ۸۵ استاندارد و در برخی دیگر به‌ دلیل نوع پلت‌فرم ۷۶ استاندارد اصلی و کلیدی انجام می شود و در خصوص  ۹ استاندارد دیگر  که در رده بعدی سطوح استانداردی قرار دارند ، قابلیت اجرا وجود ندارد  که گزارش آن نیز به رئیس جمهور ارائه شده است.

صالحی نیا ضمن اشاره به ۸ فرمان رئیس جمهور که فصل الخطاب هست گفت: بار افزایش ۵۰درصدی تولید بر دوش قطعه‌سازان خواهد بود. اما با برنامه‌هایی که تدوین شده و عزم جزم وزیر صنعت این هدف میسر خواهد شد.

به گفته رئیس ایدرو صنعت خودرو با محدودیت‌های بسیاری در سطح جهانی مواجه بوده، این در حالی است که صنایع خودرو و قطعه‌سازی به دلیل پیچیدگی فناوری جزو صنایع سطح بالا قرار دارند. با این‌حال، در دوران تحریم خودروسازان خوب عمل کردند و توانستند این صنعت را حفظ کنند. نسبت‌به چهارسال گذشته هم خودروها وضعیت کیفی بهتری دارند و هم آپشن‌های بیشتری در آن‌ها به‌کار گرفته شده است.

صالحی نیا  همچنین  اعلام کرد: ایدرو  در خصوص  واگذاری سهام خود در ۲ خودروسازی ایران خودرو و سایپا   امادگی فراهم آوردن زمینه های لازم برای تسریع فرایند انتقال سهم را  با  تعامل سایر بخش های ذیربط دارد 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.