×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اهمیت و ضرورت حضور

تغییر و تحولات در عرصه های مختلف، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی… در جوامع مختلف به مؤلفه های مختلفی بستگی دارد که می توان گفت مقوله “حضور” در سرعت، استحکام و نهادینه شدن این مقوله، بسیار تاثیر گذار است. با بررسی اجمالی تاریخ کشورمان،(حداقل در طی دوره دویست سال گذشته- قبل از انقلاب اسلامی)، در می یابیم که بی تفاوتی مردم و نبود حضور و نقششان در عرصه های سیاسی و… چه ضررهای سخت و جبران ناپذیری بر استقلال کشورمان و تغییر جغرافیایی و جدا شدن بخش‌های مهمی از سرزمینمان داشته است بطوریکه هنوز ریشه های شوم آن بویژه در مقوله های اجتماعی و فرهنگی، در جامعه دیده می شود.
با یک بررسی دقیق و کارشناسانه می توان گفت ریشه عمده مشکلات اقتصادی ایران به سال ۱۸۲۸ برمی‌گردد که کشور وارد زنجیره دیکته شده تقسیم کارجهانی(مبتنی بر مرکز-کشورهای صنعتی،نیمه پیرامون-تاحدودی صنعتی و پیرامون(جهان سومی ها) شد. در این زنجیره استعماری عواملی همچون :ضعف توان دفاعی و تولید، ضعف آگاهی، وجود غرب زده ها و نگاه استعمارخارجی و در نتیجه شکست ایران در جنگ با روسها و تحمیل قراداد ننگین ترکمنچای، باعث شد، کشورمان در زمره کشورهای “پیرامون(جهان سومی) قرار گیرد و متاسفانه هنوز این رویکرد استعماری به اشکال مختلف(کار آفرین-دانش بنیان، کارخانه دار و تولید کننده مواد اولیه) در جهان جاریست.
برای رهایی از این عوامل و موانع و حذف نگاه استعماری، باید عوامل دیگر تقویت شوند و همه معتقد به ایرانی قوی باشیم. افزایش تولید، آگاهی بخشی برای خذف تفکرات سست و خطرناک غرب زده ها، توجه ویژه به کارآفرینی و دانش بنیانها و انتخاب آگاهانه و از همه مهمتر حضور مؤثر در عرصه های مختلف همچون انتخابات تنها راه حل اساسی برای “ایرانی مقتدر” خواهد بود.
انقلاب اسلامی نتیجه حضور آگاهانه ملت بزرگ ایران
خوشبختانه با آغاز انقلاب اسلامی و شعار استقلال و خودکفایی،کشور و ملت بزرگ ایران از زنجیره دیگه شده سیاست گذاران جهانی استعمار، خارج شدند. گرچه در طی ۴۵ سال گذشته که از انقلاب اسلامی می گذرد، در بسیاری از بخش‌ها پیشرفت های قابل توجه و شگرفی داشته ایم اما دشمنان واقعی و زخم خورده، با توطئه های مختلف همچون آشوبهای گروهک ها در کردستان، جنگ تحمیلی هشت ساله، تشکیل گروهک های انحراف مانند داعش، تحریم‌های سنگین و نا جوانمردانه اقتصادی، تهاجم فرهنگی و جنگ های ترکیبی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، ماهواره ای و رسانه ای با همه امکانات خود، درصدد نابودی هویت ملت و استقلال کشورمان هستند. باید بدانیم آنچه در این زمینه باعث تحکیم وحدت، همدلی و اقتدار ایران اسلامی شده است، حضور حماسی ملت بزرگ و آگاه بوده است که پشتوانه آن رشادت‌ها و خون هزاران شهید است.
باعث افتخار و سربلندی است که هم اکنون در بخش دفاعی دارای، امنیت، اقتدار و در حال پیشرفت های مهمی هستیم گرچه در بخشهای دیگر نیز مانند تولید،کارآفرینی باید بسیار فعال تر مجاهدت نماییم تا بتوان بر مشکلات اقتصادی پیروز شد. در نهایت باید معتقد به ایران قوی باشیم و پشتوانه ایرانی قوی، استمرار حضور حماسی، و حضور مؤثر در انتخابات و انتخاب درست است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.