×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ایستگاه خاوران راه آهن تبریز-میانه عیدغدیر افتتاح مى‌شود

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی روز پنج شنبه در بازدید از ایستگاه خاوران، اظهار کرد: با تلاش همه دست‌اندرکاران و پیگیری‌های مسوولان استان اعم از استاندار و نمایندگان استان تمامی پروژه طبق زمان بندی که در نظر گرفته شده بود پیش رفته است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: گرفتاری های اخیر که برای کارخانجات بزرگ سیمان و فولاد پیش آمد در اجرای پروژه تاخیر ایجاد کرد که اجتناب ناپذیر بود. کاری که امروز در راه آهن بستان آباد – تبریز اجرا می‌شود به لحاظ حجم عملیاتی، یک رکود است.

عضو کابینه دولت دوازدهم، گفت: راه آهن تبریز- میانه از وعده‌های رئیس جمهوری به مردم آذربایجان بود که امیدواریم با تحقق این وعده گام بزرگ دیگری برای رفاه مردم این خطه برداشته شود.

به گفته وی، با استفاده از ظرفیت جدید ایجاد شده مسافت تبریز- تهران پنج و نیم ساعت کاهش می‌یابد.

اسلامی خاطرنشان کرد: خط ترانزیت ایران به اروپا و بحث جابجایی بار در این مسیر، مزیت‌های جدیدی برای کشور به وجود می‌آورد که  تکمیل و ادامه این طرح نیز در دستور کار است. با توجه به اینکه تبریز ، قطب لجستیکی و صنعتی کشور است از این رو زیرساخت های ریلی این شهر گسترش خواهد یافت.

 به گزارش ایرنا،  عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران به عنوان حلقه اتصال راه آهن میانه به تبریز دی ماه ۹۸ با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهرهای ترکمن‌چای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می‌رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن موجود تبریز متصل خواهد شد.

میان‌بری که در پروژه راه‌آهن تبریز-میانه ایجاد شده، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تبریز- تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت کاهش می‌دهد. با بهره برداری از پروژه راه آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد. تا کنون یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.