×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بازگشتی به گذشته و تجربه سفری فراموش‌نشدنی

هر ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا به کاشان شهری که ۷۵۰۰ سال قدمت دارد، می‌آیند تا از تماشای زیبایی‌های فرهنگی و تاریخی آن لذت ببرند. این شهر با معماری منحصر به فرد و بافت تاریخی حفظ شده، باغ‌های تاریخی، مساجد و معابد باستانی، و کوچه‌هایی پر از زیبایی، از ارزش‌های فرهنگی و تاریخی بی‌نظیری برخوردار است.

اجاره اقامتگاه کاشان ، به گردشگران امکان می‌دهد تا در محیطی سنتی و هم‌زمان با در دسترس بودن امکانات رفاهی مدرن، تجربه‌ای بی‌نظیر از این شهر باستانی را به دست بیاورند. این مکان‌های اقامتی با طراحی‌ خاص و امکانات رفاهی کامل، تجربه‌ای متفاوت از گردش و تفریح در این شهر تاریخی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. به خاطر وجود جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی متنوع، کاشان در ایران جواهری ارزشمند است، که همچنان به عنوان مقصدی بی بدیل برای گردشگران علاقه‌مند به تاریخ، فرهنگ و هنر شناخته می‌شود.

در خیابان علوی شهر کاشان، یکی از جاذبه‌های بارز و شگفت‌انگیز این شهر زیبا، یعنی خانه بروجردی‌ها قرار دارد. این ساختمان با بیش از صد سال قدمت، نمونه‌ای بارز از زیبایی و ارزش‌های معماری سنتی ایرانی است. ساختار بسیار زیبا و منحصر به فرد این خانه، با ترکیب استثنایی حیاط سرپوشیده بیرونی، آثاری از دقت و هنرمندی معماران بلندآوازه ایرانی را نمایان می‌کند.

خانه بروجردی‌ها با بادگیرهای هلالی شکل و قرینه، که بر روی بام تالار و کلاه‌فرنگی آن قرار دارند، چشم اندازی خیره‌کننده و دلنشین ازگذشته‌ی باستانی ایران را به ما یادآوری می‌کند. این خانه به ‌دلیل طراحی‌ منحصر به فرد و ارزش‌های معماری برجسته خود، به‌عنوان یکی از مقاصد بی‌نظیر برای علاقمندان به هنر و تاریخ شناخته می‌شود و بدون شک، یکی از نمادهای مهم تاریخ و فرهنگ کاشان و ایران به حساب می‌آید.

بازدید از شهر یزد تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برایتان به ارمغان می‌آورد

بازدید از شهر یزد تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برایتان به ارمغان می‌آورد

یزد، شهری با فرهنگ و تاریخی ژرف است، که یک سفر جذاب و متفاوت را برای علاقمندان به تاریخ و فرهنگ فراهم می‌آورد. این شهر با بافت سنتی و معماری خاص خود، جاذبه‌های تاریخی ماندگاری از دوران‌های مختلف همچون اتابکیان و صفویه دارد. بعلاوه، خانه اجاره ای ارزان در یزد با معماری سنتی، فرصتی عالی برای تجربه زندگی مردم محلی و نزدیک شدن به فرهنگ و زندگی آن‌ها را فراهم می‌کند. همچنین، بازدید از جاذبه‌های طبیعی مانند دشت‌های زیبای یزد و میراث فرهنگی و تاریخی مانند بازارهای سنتی و بناهای قدیمی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

باغ دولت آباد یزد، با تاریخچه‌ای طولانی و با زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی و معماری قدیمی، از جاذبه‌های برجسته این شهر تاریخی است. این باغ زیبا که در دوره زندیه بنا شده، به تدریج از محله‌ای خارج از شهر با ساخت و سازهایی که به مرور در اطراف آن صورت گرفت، به جاذبه‌ای در مرکز شهر تبدیل شد. باغ دولت آباد با مساحتی بالغ بر ۶ هکتار، با درختان و خیابان‌های مشجر، از گذشته تا کنون یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری یزد بوده است. باغ دولت آباد یزد، به‌عنوان یکی از میراث‌های مهم این شهر، هنوز هم جذابیت خاص خود را حفظ کرده و هدف گردشگران بومی و خارجی زیادی است.

سفر به یزد و بازدید از خانه هنر یزد، جایی برای خلاقیت، هنر و انسانیت

سفر به یزد و بازدید از خانه هنر یزد، جایی برای خلاقیت، هنر و انسانیت

خانه هنر یزد، در قلب بافت تاریخی فهادان و در محیطی از خیره‌کننده‌ترین نمادهای فرهنگی یزد قرار دارد. این محل با پیوند نزدیک به دیگر جاهای مهم شهر نظیر مدرسه ضیائیه و خانه لاری‌ها، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در این منطقه است. هنگام بازدید از این بنا و سفر به یزد، می‌توان اقامت در بوم گردی شهر را نیز تجربه کرد. از جمله فعالیت‌هایی که در این مکان انجام می‌شود، نوشیدن دم‌نوش‌های سنتی در کافه خانه هنر و خرید انواع صنایع دستی از فروشگاه مرتبط است. اما دیدن بافت تاریخی این شهر از پشت بام این خانه، که با نام بام یزد شناخته می‌شود، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از زیبایی‌های یزد را به همراه دارد. این اثر در تاریخ ۲۸ دی ۱۳۷۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.