×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
باشگاه پرسپولیس: چرا شب قبل از مسابقه، داوران را تحت فشار می‌گذارند؟

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در این بیانیه آمده است:

«لیگ بیست و یکم در حالی ده هفته خود را پشت سر گذاشته که باز هم طبق روال این سال‌ها، شاهد ایجاد هجمه و فشارهای بیرونی به داوران از طریق بیانیه‌ها و مصاحبه‌های برنامه‌ریزی‌شده هستیم. این در شرایطی است که پرسپولیس به گواه کارشناسان برنامه‌های تلویزیونی، تا این مقطع از فصل بیشترین آسیب را از اشتباهات داوری دیده است. اشتباهاتی که امتیازات مهمی را از پرسپولیس گرفته و دو مورد واضح و برجسته آن، اعلام نشدن خطا روی سیامک نعمتی پیش از به ثمر رسیدن گل تیم آلومینیوم اراک و عدم اعلام خطای هند روی گل دوم هوادار بوده که همین دو تصمیم اشتباه ۵ امتیاز را از پرسپولیس گرفته و جدول لیگ را هم دچار تغییر بزرگی کرده است.

با این حال و با وجود ثابت شدن این اشتباهات داوری، باشگاه پرسپولیس هیچگاه به قشر زحمتکش داوران هجمه وارد نکرده و نخواهد کرد چرا که داور هم ممکن است در قضاوت خود اشتباه کند و مهمتر از آن به هیچ عنوان شب قبل از بازی، علیه داورانی که برای بازی انتخاب شده‌اند فضای منفی ایجاد نکرده تا در روز بازی روند قضاوت را به سود خود کند. اینکه باشگاه ذوب‌آهن روز قبل از بازی خواستار تغییر کمک‌داور شده یک بدعت بد است که فدراسیون فوتبال باید به آن ورود کرده و از تکرار این اتفاق جلوگیری کند. با این گونه درخواست‌ها سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و باید شاهد اتفاقات بدتر هم باشیم.

ای کاش دوستان در باشگاه اصفهانی به تبعات این درخواست خود فکر می‌کردند چرا که اگر فردا هر سوتی به ضرر پرسپولیس زده شود ناخودآگاه همه اذهان به سمت درخواست باشگاه ذوب‌آهن می‌رود.  باز هم تاکید می‌کنیم که باشگاه پرسپولیس با رخ دادن ۹ اشتباه مسلم داوری، بیشترین ضرر را از اتفاقات داوری دیده و حاضریم این اشتباهات را با سند و ویدئو ثابت کنیم اما باشگاه، احترام به داوران را سرلوحه کارش قرار داده و اجازه نمی‌دهد روند کار آنها تحت تاثیر این اتفاقات خارج از زمین باشد.

از سوی دیگر، حضور رئیس فدراسیون فوتبال در باشگاه رقیب، یکی دو روز مانده به بازی دو تیم، و سپس درخواست این باشگاه برای تغییر داور، شائبه‌های زیادی را در ذهن هواداران پرسپولیس ایجاد کرده است. جای سوال دارد که چرا ریاست فدراسیون فوتبال شب قبل از بازی‌های پرسپولیس به اردوی رقیبان می‌رود. این اتفاق برای پرسپولیس جنگ روانی ایجاد می‌کند و حاشیه و تنش به وجود می‌آورد.

باشگاه پرسپولیس بار دیگر عقیده دارد احترام به داوران و فراهم کردن فضای روانی و امکانات مناسب برای آنها باعث بهبود وضعیت داوری در لیگ برتر می‌شود و در شرایط مساوی، هیچ باشگاهی اجازه تحت فشار قرار دادن داوران و جهت‌دهی به فضای مسابقه را ندارد.»

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.