×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بانک ایران زمین پیشرو در ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی

به گزارش تجارت گردان، از طرف دیگر با توجه به اقتضای شرایط جامعه و براساس دیدگاه مشتری مداری بانک ایران زمین منطبق با عصر ارتباطات ارائه خدمات الکترونیکی را در دستور کار خود قرار داد و برای دست یابی به روش بهینه پلتفرم های مختلفی را مورد آزمایش قرار داده و اکنون به عنوان بانک پیشتاز در ارائه خدمات نوین بانکداری بحساب می آید. دستاوردهای بانک ایران زمین را در بکارگیری فناوری های نوین میتوان بشرح ذیل دسته بندی کرد:

محبوبیت در بین نسل جدید و کاربران فناوری های نوین

از آنجا که عصر حاضر را عصر ارتباطات نوین می دانند و بسیار از امور اقتصادی، اجتماعی و علمی و حتی تفریحی به روش الکترونیکی انجام می گیرد، ارائه خدمات پیشرفته و نوین بانک ایران زمین مورد استقبال کاربران و فعالین در این فضا قرار گرفته و این بانک به عنوان بانک محبوب کاربران فضای مجازی در آورده است. همچنین طبق تحقیقات بانک ایران زمین نسل جدید بیشتر تمایل دارند خدمات بانکی را به صورت الکترونیکی انجام بدهند تا بصورت حضوری و مراجعه به شعبه بر همین اساس این بانک از طرف نسل جدید بعنوان بانک الکترونیکی مورد توجه و استقبال می باشد.

صرفه جویی شخصی و ملی

الکترونیکی شدن امور باعث حذف بسیاری از هزینه های اضافی در انجام کارها شده است. علاوه بر هزینه های اداری و ساختمان و نیروی انسانی جهت انجام مبادلات و انتقال پول،  مهمترین هزینه ای که در امور بانکی و مبادلات مالی با الکترونیکی شدن کارها حذف شده است کاهش حجم پول فیزیکی است.  هزینه سنگینی انتشار پول کاغذی با بانکداری الکترونیکی بشدت کاهش یافته است و این امر بمنزله صرفه جویی در میلیاردها تومن در اقتصاد کشور است که بانک ایران زمین بعنوان یک بانک پیشتاز در بکارگیری خدمات الکترونیکی رتبه ممتازی را در این زمینه دارا می باشد. همچنین به علت پایین آمدن هزینه ها باعث شده که این بانک بتواند خدمات خود را با کارمزد پایین تر ارایه نماید و این کار  در هزینه های سرمایه گذاران و استفاده کنندگان از خدمات بانک ایران زمین نیز صرفه جویی قابل توجهی را بدنبال دارد. 

دقت و سرعت و سهولت در تبادلات بانکی

مقایسه دقت و سرعت تبادلات مالی در روش های سنتی با سیستم های الکترونیکی قیاس مع الفارق است. در بانکداری الکترونیکی بشدت درصد خطا پایین می آید و تقریبا می توان گفت که به صفر می رسد در حالی که انجام عملیات بانکی را برای مشتریان بسیار سهل کرده است. بسیاری از عملیات بانکی را می توان بدون مراجعه به شعبه توسط خود مشتری بدون نیاز به عملیات پیچیده انجام داد.

گستردگی و تنوع  ارائه خدمات

در ارایه خدمات بانکی نیاز به شعبه و دسترسی فیزیکی به بانک نیست بنابراین برای تمای  اشخاص حقیقی و حقوقی در هر مکانی که ارتباط اینترنتی وجود داشته باشد امکان استفاده از خدمات بانک وجود دارد. حتی در روستاها که در گذشته بعلت پایین بودن تعداد مشتری ایجاد شعبه بانک به صرفه نبود با یک دستگاه گوشی تلفن همراه می توان از تمامی سرویس های قابل ارائه بانک استفاده کرد.

حذف زمان و مکان در ارائه خدمات

یکی از مهمترین اثرات دیجیتالی شدن کارها حذف زمان و مکان در ارائه خدمات است. بنابراین در هر ساعت از شبانه روز می توان عملیات بانکی را انجام داد و این به معنی این است که شما می توانید بدون اتلاف وقت مفید کارهای بانکی را در خانه یا محل کار و یا حتی در حین حرکت در خیابان های شهر و خارج از شهر به انجام برسانید.

مخاطرات بانکداری الکترونیکی

با همه مزایای فوق العاده ای که فناوری های نوین برای بانکداری به ارمغان آورده خطراتی نیز به همراه دارد که بویژه در بانک و امور مالی می تواند خسارت های مهمی را بدنبال داشته باشد. از این رو باید در این امور سرمایه گذاری لازم جهت ایمن سازی سیستم های الکترونیکی و پایش و نظارت دائم جهت پیشگیری از خطرات احتمالی مد نظر باشد تا کاربران با خیال آسوده و اطمینان کامل به انجام کارهای خود بپردازند.

فرهنگ سازی برای بانکداری نوین

بانک ایران زمین با توجه به مزایای و ضرورت های بانکداری الکترونیکی که به بخشی از آن در بالا اشاره شد سرمایه گذاری کلانی را از نظر مادی و رویکردهای سازمانی و بکارگیری دانش فنی در این زمینه انجام داده است تا بتواند به عنوان بانکی پیشرو در این زمینه همراه نسل جدید و دانش روز به ارائه خدمات مورد نیاز بپردازد. ارائه بسته کاملی از خدمات بانکداری الکترونیکی که از تبادلات ساده پول توسط دستگاه های های ATM  انجام می شود تا اپلیکیشن های پرداخت توسط تلفن همراه و سایر خدمات بانکی و انواع خدمات خرید الکترونیکی را در بر می گیرد. چنانکه در برنامه های این بانک در سال ۱۴۰۰ تبدیل شدن به یک مجموعه کامل دیجیتالی به عنوان هدف اصلی در نظر گرفته شده است.

 برای رسیدن به این هدف فرهنگ سازی جهت اینکه مردم ضمن آشنایی با خدمات بانکداری الکترونیکی و مزایای آن کاربری آسان آن را نیز تجربه کنند بسیار مهم می باشد. از طرف دیگر اطمینان به انجام بدون خطا و بدون دردسر امور بانکی نیز بسیار مهم است. از آنجا این موضوع با سرمایه افراد سرکار دارد حساسیت در امکان اشتباه و ایجاد ضرر در بین کاربران قابل توجه می باشد بنابراین ایجاد یک سیستم با کمترین خطا و ایجاد اطمینان با آسان سازی و امکان انتخاب های متعدد و امکان بازگشت از خطا باعث می شود که به بانک به عنوان کارگزار مطمئن اعتماد نمایند. بانک ایران زمین با در نظر گرفتن تمامی این موارد سرمایه گذاری کلانی را در ارایه بهترین و آسان ترین و ایمن ترین خدمات از طریق بانکداری الکترونیکی انجام داده است تا تحول مورد انتظار از الکترونیکی شدن بانک را که هدف نهایی آن انجام امور بانکی به سادگی آب خوردن است را فراهم کند.   

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.