×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حدود ۳۵۰ میلیارد ریال در امور عام‌المنفعه صرف کرد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در گزارش هیأت مدیره بانک به مجمع عمومی، اقدامات بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی تشریح شد.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نخستین بانک کشور است که در راستای اجرای بانکداری اسلامی و با مجوز مجمع عمومی مورخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ بخشی از منابع حاصل از دریافت جریمه دیرکرد خود را در حوزه مسئولیت اجتماعی و امور عام‌المنفعه هزینه کرده است.
بر همین اساس بانک در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال ناشی از دریافت وجه التزام را برای تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا هزینه کرد. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۰ نیز، مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال را از این محل به تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا تخصیص داد. این بانک در مجموع ۲۹۰ میلیارد ریال را برای تهیه ۲۵هزار قلم تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا اختصاص داده و در چارچوب طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور توزیع کرده است.
گام‌های بلند بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی
افزون بر این، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مبلغ ۵۰ میلیارد ریال را نیز در سال ۱۴۰۰ به آزادی بانوان زندانی سرپرست خانوار تخصیص داده است.
این‌ موارد تنها بخشی از اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۲ سال گذشته به شمار می‌رود که آن را به پیشگام شبکه بانکی کشور در حوزه مسئولیت اجتماعی و امور عام‌المنفعه تبدیل کرده است.
پیشتاز در معرفی ابزارهای بانکداری نوین
در بخش دیگری از گزارش هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مجمع عمومی، تأکید شد این بانک بسیاری از خدمات غیرحضوری بانکی را برای نخستین بار به جامعه ارائه کرده است.
افتتاح حساب آنلاین، درخواست تسهیلات آنلاین، کارت هدیه آنلاین و احراز هویت آنلاین سجام از جمله خدماتی است که نخستین بار از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ارائه شد.
روند توسعه خدمات غیرحضوری از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران متوقف نشده و گزارش ارائه شده از سوی هیأت مدیره بانک به مجمع عمومی، نشان می‌دهد ابزارهای بانکداری نوین در این بانک همچنان رو به گسترش است.
راه‌اندازی سامانه ضمان برای تسهیل دریافت وثایق و تضامین وام‌ها، اعطای نسخه الکترونیک قرارداد به مشتریان در راستای گسترش بانکداری الکترونیکی و حذف قراردادهای فیزیکی، تدوین دستورالعمل پرداخت وام بدون ضامن و متعاقباً سامانه ضمان بخشی از اقدامات انجام شده توسط این بانک در سال ۱۴۰۰ بوده است.
افزون بر این، راه‌اندازی سامانه استخراج اطلاعات پایه مشتریان و حساب‌ها و ارسال به بانک مرکزی و واحد اطلاعات مالی، راه‌اندازی سامانه استخراج تراکنش‌های درون بانکی بیش از ۵۰۰ میلیون ریال و CTR، اختصاص کد شهاب به اکثر قریب به اتفاق مشتریان و ارتقای رتبه بانک در این زمینه، ساماندهی اطلاعات هویتی و حساب‌های اتباع غیرایرانی و مسدودسازی حساب‌های فاقد کد شهاب نیز از جمله اقدامات بانک در حوزه شفاف‌سازی عملکرد و نظارت بر فرآیندهای بانکی به شمار می‌رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.