×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بخشی از کریدور بزرگراهی جنوب کشور امسال بهره‌برداری می‌شود

به گزارش تجارت گردان ، محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی در شهرستان‌های کنگان و عسلویه در استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط بوشهر، کنگان و عسلویه به عنوان قطب انرژی کشور به شمار می‌روند که دارای راه‌های شریانی هستند و بهره‌برداری از این محورها در اولویت دولت و وزارت راه قرار دارد.

وی اظهارداشت: هم اکنون تامین اعتبار راه‌آهن بوشهر – شیراز – عسلویه و آزاد راه بوشهر – شیراز از پروژه‌های مورد توجه وزارت راه است که مجوز تامین مالی آنها از محل بازار سرمایه از بانک مرکزی دریافت شده‌است و انتظار می‌رود با این اقدام روند کار با شتاب بیشتری دنبال شود.

اسلامی یادآورشد: اعتباراتی که از بازار سرمایه گرفته می‌شود، موجب پیوستگی بهتر تامین مالی پروژه‌ها است تا بدون وقفه و زودتر پیگیری و اجرا شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توسعه بنادر استان بوشهر بیان کرد: توسعه بندر کنگان مطالبه مردمی است که در سفر رئیس جمهوری به این شهرستان مطرح و تصویب شد و اکنون طراحی آن انجام شده و توسط پیمانکار با اهتمام ویژه در دست اجرا است و تلاش می‌شود طبق  برنامه زمان‌بندی شده تپاجرا شود.

وی ادامه داد: ایجاد یک بندر خوب و با کیفیت که توان پهلوگیری کشتی‌های ۲۵۰۰ تنی را داشته باشد از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در بندر کنگان است که تاثیر مستیقمی بر اقتصاد و معیشت مردم این مطقه خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی عصر روز چهارشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس وارد عسلویه شد و در جلسه‌ای با مدیران زیر مجموعه ایم وزارتخانه در استان بوشهر شرکت کرد.

محمد اسلامی امروز نیز از پروژه‌های این بخش درجنوب استان بوشهر بازدید و پس از آن عازم شهرستان فیروزآباد استان فارس شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.