×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برگزاری بین‌المللی جشنواره صنایع‌دستی فجر فصل جدیدی در جهان می‌گشاید

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی،‌گردشگری و صنایع‌دستی روز دوشنبه – ۲۵ بهمن ۱۴۰۰- در آیین اختتامیه ششمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی فجر در موزه ملی ایران گفت: با تاکید سیدعزت‌ الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی برای نخستین بار جشنواره صنایع دستی فجر پس از ۶ دوره در سال ١۴٠١ در سطح بین المللی برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی افزود: جشنواره هفتم فجر صنایع دستی با امید آغاز فصل جدیدی در ارتقا جایگاه  جمهوری اسلامی به عنوانی کشوری مطرح و مدعی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی برای هنرمندان خود در جهان باز کند در سطح بین المللی برگزار می شود.  

وی تصریح کرد: بنا به دستور وزیر میراث فرهنگی از دوستان ملی خود خارج می شود و هفتمین جشنواره صنایع دستی فجر  در سطح بین المللی با محوریت منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود و دبیرخانه آن از روز های آینده شروع به فعالیت می کند.

به گزارش ایرنا، ششمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی فجر  ۱۸ تا ۲۴ بهمن‌ماه با نمایش ۳۲۰ اثر از هنرمندان رشته‌های مختلف از سراسر کشور در موزه ملی ایران برگزار شد.

از جمله آثار حاضر در جشنواره ششم صنایع‌دستی می‌توان به فلزکاری، تذهیب، معرق، گلیم، طلاکوبی روی فلز، زری‌بافی، لاک‌تراشی، خراطی و سوخت‌کاری، قلمزنی، حکاکی سنگ، چاپ باتیک، طلاکوبی، پته دوزی، منبت، سرامیک، مشبک، قلم‌تراشی، سوزن‌دوزی، ملیله، سازه‌های چوبی، فلز، گلیم، شیشه دمی، احجام فلزی، زیورآلات، نقاشی روی پارچه، سوزن‌دوزی اشاره کرد. استان‌های مازندران، اصفهان و تهران حضور فعال‌تری در این دوره داشتند.

رویش دوباره سفر برای تجلیل از فرزندانی که هنر خانوادگی پدر و مادر خود را حفظ کرده و ادامه می‌دهند و همچنین نمایش آثار دارای مهر اصالت ملی در کنار آثار فاخر صنایع‌دستی از مهمترین بخش‌های ششمین دوره جشنواره صنایع‌دستی فجر بود.

گزارش در حال تکمیل است …

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.