×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضای بسته، ممنوع

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صدا و سیما؛ حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: از موضوع‌های این جلسه نظارت بر اجرای شیوه نامه‌های عزاداری در ماه محرم بود که از هَیئات مذهبی و علما و مداحان درخواست می‌کنیم تا دقت لازم را در این زمینه داشته باشند تا برای کسی مشکلی ایجاد نشود.
رئیس کمیته امنیتی انتظامی ستاد مقابله با کرونا افزود: مقرر شد مراسم در فضای رو باز برگزار شود، همه دستگاه‌ها آمادگی دارند تا امکانات و مناطقی را که در اختیارشان است برای هیئت‌های عزاداری قرار دهند تا هم مراسم عزاداری برگزار شود و هم به لحاظ بیماری سلامت مردم با مشکل مواجه نشود.وی ادامه داد: به ستاد اربعین نیز اعلام شد امکانات خود در ایام اربعین مانند موکت و داربست را در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار دهند، اماکن مربوط به وزارت ورزش و جوانان هم در اختیار هیئت‌ها قرار می‌گیرد.
ذوالفقاری با بیان اینکه طبق نظر کارشناسی وزارت بهداشت، برگزاری مراسم در فضای سربسته خطر شیوع کرونا را افزایش می‌دهد، گفت: برگزاری مراسم محرم در فضای بسته ممنوع و نظر وزارت بهداشت، حجت است.
وی افزود: قرار شد تا جایی که امکان دارد مواد غذایی خام توزیع شود، اما اگر در شرایطی غذای نذری پخته می‌شود، باید به شکل بیرون بر باشد و شیوه توزیع نباید باعث تجمع شود.
رئیس کمیته امنیتی انتظامی ستاد مقابله با کرونا درباره برگزاری مراسم اربعین گفت: وضعیت بیماری در عراق طبق آخرین اطلاعات روند رو به افزایشی داشته است.

وی افزود: شرایط برگزاری مراسم اربعین بستگی به روند بیماری دارد. وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و عراق در ارتباط با مساله بیماری نظر‌های جدی دارند. به وزارت امور خارجه و سفارت ایران در عراق اعلام کردیم پس از ایام محرم بررسی‌های لازم را انجام دهند و نتیجه را به ما اعلام کنند تا بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم.
ذوالفقاری گفت: البته اقداماتی در صورت اجرا نشدن راهپیمایی اربعین در دستور کار داریم از جمله اینکه تعدادی از موکب‌داران ما به عنوان پیک سلامت در ایام اربعین در این منطقه حضور خواهند داشت، اما تصمیم قطعی گرفته نشده و منوط به شرایط پیش رو است.

 همه دستگاه‌ها برنامه یک ساله برای همزیستی با کرونا تهیه می‌کنند 
معاون وزیر کشور گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی قرار شد برای هم زیستی با کرونا همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها برنامه یکساله تهیه کنند. شیوه نامه این برنامه در نشست امروز مطرح و قرار شد همه سازمان‌ها براساس این چارچوب، برنامه یکساله تهیه کنند.
وی با بیان اینکه تهیه برنامه یکساله از سوی نهاد‌ها مانع از تصمیمات جزیره‌ای می‌شود، گفت: بعد از ارائه برنامه توسط سازمان‌ها به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا، این برنامه‌ها برای تصویب به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال می‌شود.
رئیس کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید برنامه یک‌ساله را به شکل دقیق ارائه کنند که هم امنیت کارکنان و مراجعه کنندگان تامین شود و هم بتوانیم با ضمانت‌های اجرایی بر این برنامه‌ها نظارت کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.