×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
«بهنام محسنی» سرپرست بخش خدمات مالی–تجاری مپنا شد

به گزارش تجارت گردان ، در متن این حکم آمده است: تداوم نقش‌آفرینی گسترده گروه مپنا در کشور به عنوان یک بنگاه اقتصادی فعال در صنایع مختلف نیازمند توسعه کلیه جنبه‌های مدیریتی گروه از جمله توسعه زیر ساخت‌های مالی و تجاری در قالب ساختارهای منسجم می‌باشد.

بهنام محسنی متولد سال ۱۳۶۲ و دانش‌آموخته رشته اقتصاد و مدیریت مالی، فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۵ در حرفه حسابرسی آغاز نمود. پس از آن در حالی که فرابورس ایران در شروع فعالیت خود بود به فرابورس ایران پیوست و در مدت بیش از ۱۰ سال حضور وی در فرابورس ایران، بازارها و ابزارهای مالی جدیدی شکل گرفت و گسترش یافت.

محسنی در آخرین فعالیت حرفه‌ای خود قریب به دو سال مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن بوده است و طی دوره فعالیت وی، شرکت تامین سرمایه تمدن توانست عنوان اولین و تنها تأمین سرمایه دانش‌بنیان کشور را کسب نماید. در دوره حضور وی در تامین سرمایه تمدن، سود خالص شرکت از ۹۰۸ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۰ به ۱،۲۹۰ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۱ ارتقاء یافت و مبلغ ۸۰۸ میلیارد تومان سود خالص نیز در شش ماهه سال مالی ۱۴۰۲ محقق گردید.

همچنین در دوره حضور وی در تامین سرمایه تمدن، دارایی‌های تحت مدیریت شرکت از ۶۱،۹۴۰ میلیارد تومان به ۸۳،۲۹۵ میلیارد تومان افزایش یافت، بالغ بر ۲۷،۶۵۰ میلیارد تومان انواع اوراق صکوک منتشر گردید و علاوه بر عملیاتی‌سازی خدمات تأمین مالی جمعی «CrowdFunding» در تامین سرمایه تمدن، بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان نیز از این طریق تأمین مالی گردید.

پیش از آن، محسنی در فرابورس ایران مسئولیت‌هایی از قبیل دبیری هیأت‌مدیره، معاون عملیات و نظارت بازار، معاون بازارهای خارج از بورس، سرپرست معاونت توسعه تکنولوژی و عضویت در کمیته‌های عرضه و درج فرابورس ایران را بر عهده داشت.

وی نقش بسزایی در راه‌اندازی بازارهای فرابورس ایران و تدوین بخش عمده‌ای از مقررات آن داشت.

در دوران مسئولیت وی اقدامات مهمی از قبیل عرضه اولیه بالغ بر ۲۰۰ شرکت در فرابورس ایران، انجام بالغ بر ۲۵۸ مورد عرضه عمده سهام، تشکیل بازار سوم و واگذاری‌های اصل ۴۴ قانون اساسی سازمان خصوصی‌سازی، امکان معاملات اوراق تسهیلات مسکن، طراحی بازار هدف، تشکیل بازار معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط (SME)، امکان معاملات قراردادهای اختیار معاملات و اختیار فروش تبعی، تهیه و توسعه سامانه امور اعضای فرابورس ایران (فراسا)، خرید و توسعه سامانه معاملات بازار مشتقات فرابورس ایران (واچار) صورت گرفت.

محسنی نقش اثرگذاری در راه‌اندازی بازار دارایی فکری (بورس ایده) و ایجاد بستر تأمین مالی جمعی ایفا نمود. علاوه بر این، وی نقش مهمی در تدوین مقررات و طراحی سامانه معاملات بازار متشکل معاملات ارز ایران بر عهده داشت.

وی همچنین عضو هیأت‌مدیره شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به نمایندگی از سازمان بورس و اوراق بهادار بود که گسترش و توسعه خدمات سامانه سجام، راه‌اندازی مجامع الکترونیک و ایجاد زیرساختهای معاملات سهام عدالت و تخصیص آن از مهمترین اقدامات انجام شده توسط شرکت سپرده‌گذاری در طول دوره حضور وی در این شرکت بود.

از دیگر سوابق اجرای وی می‌توان به عضویت در هیأت‌مدیره مرکز مالی ایران، دبیری هیأت‌مدیره بانک مشترک ایران و ونزوئلا و فعالیت در حوزه سازمان و برنامه‌ریزی آن بانک نیز اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.